علی حیاتی امروز (چهارشنبه ۱۵ اسفند) در مراسم تکریم و معارفه رئیس آموزش و پرورش ابهر با تأکید بر جایگاه خطیر مدیریت در آموزش و پرورش، اظهار کرد: مدیریت در این نهاد دشوارتر از سایر دستگاههای اجرایی است. این مسئولیت خطیر، امانتی بزرگ است که به مدیران سپرده میشود.
وی با اشاره به جایگاه ویژه آموزش و پرورش در ابهر، گفت: ۳۱ هزار و ۹۴۰ دانشآموز و ۱۰۳۰ فرهنگی، در کنار پیشینه تاریخی، اخلاقی و فرهنگی این شهر، سرمایه اجتماعی بزرگی هستند که به امانت از یک مدیر تحویل گرفته و به مدیر بعدی سپرده میشود.
او با تأکید بر اینکه مسئولیت در این حوزه یک امانت سنگین است، اظهار کرد: در ابهر این موضوع از اهمیت ویژهای برخوردار است. دلیل نخست، سابقه تاریخی، اخلاقی و فرهنگی این شهر است که سرمایه اجتماعی عظیمی را طی سالها خلق کرده است که نه تنها حق نداریم این سرمایه را کاهش دهیم، بلکه باید در مسیر افزایش آن تلاش کنیم.
حیاتی با اشاره به اینکه برای افزایش سرمایه اجتماعی باید برنامه داشت، افزود: دومین دلیل اهمیت مدیریت در آموزش و پرورش ابهر این است که این شهرستان بعد از زنجان، دومین شهرستان استان به لحاظ جمعیت دانشآموزی است که برای موفقیت در این مسیر نباید از برنامهریزی غافل شد.
وی در ادامه، وجود نخبگان متعدد در ابهر را یکی دیگر از دلایل اهمیت مدیریت در این شهرستان دانست و افزود: مدیریت بر نخبگان کار سادهای نیست. این امر، نیازمند برنامهریزی دقیق و توجه ویژه به توانمندیهای آنهاست.
حیاتی با اشاره به جایگاه دانشآموزان بهعنوان عزیزترین سرمایههای خانوادهها، تصریح کرد: والدین، این امانت سنگین را که ثمره عمر و امید نسل آینده آنان است، با اعتماد کامل به مدارس میسپارند و معلمان نیز امانتداران این سرمایههای ارزشمند هستند و باید در برابر آنها با احترام و تمام قد ایستاد و در تکریم این جایگاه از هیچ اقدامی دریغ نکرد.
در ادامه این مراسم مدیر جدید آموزش و پرورش شهرستان ابهر با بیان اینکه ماهیت امر آموزش و امر پرورش به گونهای است که تحقق اهداف تربیتی و آموزشی در بستر اشتیاق، انگیزه و تکریم امکانپذیر است، ادامه داد: هنر مدیریت در این حوزه تلاش برای فراهم آوردن این زمینه است تا عناصر سازمان بتوانند گام های موثری در مسیر رشد و شکوفایی بردارند.
سیدداود ابراهیمی تأکید کرد: اگر رعایت حقوق، ایجاد فضای کمک و همدلی، التزام به نظم و قانون و پایبندی به صداقت و شفافیت را سرلوحه فعالیتهای خود قرار دهیم، میتوانیم میان دانشآموز، معلم و اولیا، اعتماد و احترام متقابل ایجاد کنیم و در سایه این اعتماد و احترام، فضایی شوقانگیز و مبتنی بر صداقت و کرامت انسانی شکل خواهد گرفت که تحقق اهداف آموزشی و پرورشی را تسهیل میکند.
انتهای پیام
نظرات