کیا عاشوری امروز، چهارشنبه ۱۵ اسفند در ستاد خدمات سفر شهرستان رشت با اشاره به آمادگی شهرستان رشت برای استقبال از گردشگران نوروزی اظهار کرد: ارائه خدمات باید طوری باشد که حال مسافران و خانواده را خوش کنیم تا با خاطرات خوب از استان ما راهی شهر خود شوند.
فرماندار رشت گفت: نوروز امسال تعداد مسافران اقامتکننده در سطح مراکز اقامتی ثابت و موقت شهرستان سه میلیون و ۷۴۶ هزار و ۲۹۵ نفر شب ثبت شده که با رشد ۲۴,۹۱ درصد نسبت به پارسال مواجه بودیم و درصد اشغال هم بیش از ۹۰ درصد بوده استو رتبه اول بین شهرستانهای استان را کسب کردیم.
وی با بیان اینکه هرقدر همافزایی در ارائه خدمات سفر بیشتر باشد، در خدمترسانی موفقتر خواهیم بود، گفت: تکالیفی نظیر آذینبندی، فضاسازی محیطی، پاکسازی نقاط آلوده در حاشیه راهها، تهیه بروشورهای گردشگری، تعیین بازرسها برای رسیدگی به شکایات، تشکیل کمیته ارزیابی دستگاههای عضو ستاد خدامت سفر از جمله اقدامات موثر است که باید مورد توحجه قرار گیرد.
عاشوری تصریح کرد: باید آمادگی برخورد با هرگونه اتفاق را هم داشته باشیم و قطعاً نهادهای خدماترسان نظیر امداد، هلال احمر، کادر درمان، شهرداران و بخشداران و غیره قطعاً نسبت به موضوعات تخصصی اهتمام جدی داشته باشند.
فرماندار شهرستان رشت با اشاره به اینکه زیرساختهای اقامتی و پذیرایی رشت آماده استقبال از مهمانان نوروزی است، تصریح کرد: تعداد ۴۵۷ واحد اقامتی، هزار و ۳۳۳ اتاق و همچنین چهار هزارو ۶۷۲ تخت آماده پذیرایی از مسافران و گردشگران طی ایام نوروز در سطح شهرستان رشت هستند. این ظرفیتها پاسخگوی حجمی مسافری که وارد استان و شهر رشت میشوند نیست؛ خیلی از اقامتگاهها هم قدیمی و فرسوده شدهاند که میطلبد نوسازی شوند.
وی با اشاره به اینکه درصورت سرمایهگذاری در حوزه گردشگری میتوانیم به رشد اقتصادی بالایی دست یابیم، گفت: استان گیلان فقط در ایام تعطیلات مقصد مسافران نیست بلکه آمارها نشان میدهد که در تعطیلات پایان هر هفته حجم ورودی خودروها به ۳۰ تا ۴۰ هزار میرسد.
عاشوری با بیان اینکه رشت سومین شهرستان از لحاظ تعداد واحدهای فعال گردشگری، اقامتی و پذیرایی در سطح استان است، افزود: ۳۸ مدرسه و تعداد ۲۲۰ کلاس در سطح دو ناحیه آموزش و پرورش شهر رشت از تاریخ ۲۸ اسفند آماده استقبال از فرهنگیان هستند.
فرماندار شهرستان رشت تاکید کرد: بانکها بابت تهیه و توزیع پول نو، فعال بودن عابر بانک و تامین اسکناس برای خدمات دهی به مردم برنامه ریزی کنند، همچنین شهرداران و دهیاران بابت مدیریت پسماند در ایام نوروز از آمادگی لازم برخوردار باشند و نظارت ویژه بر امکان اقامتی و پذیرایی و سطح بازار توسط تیمهای نظارتی و بهداشتی از دیگر موارد مهم است که باید مورد توجه قرار گیرد.
انتهای پیام
نظرات