• جمعه / ۲۴ اسفند ۱۴۰۳ / ۱۲:۴۸
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 1403122416684
  • خبرنگار : 50653

ارائه آموزش‌های مستمر به رانندگان اتوبوس‌های شهری در اصفهان

ارائه آموزش‌های مستمر به رانندگان اتوبوس‌های شهری در اصفهان

ایسنا/اصفهان معاون بهره‌برداری شرکت واحد اتوبوسرانی اصفهان گفت: خانواده اتوبوس‌رانی اصفهان شامل ۱۲۰۰ نفر است و هدف این خانواده خدمت رسانی رضایت‌بخش به شهروندان اصفهانی است.

استفاده از وسیله‌های حمل‌ونقل عمومی یکی از روش‌های مؤثر درکنترل ترافیک و آلودگی هوا به شمار می‌رود. این روش به کاهش استفاده از خودروهای تک‌سرنشین کمک کرده و به بهبود کیفیت زندگی شهری منجر می‌شود.

اتوبوس‌های شهری و راننده‌های آن‌ها جزء جدایی‌ناپذیر سیستم حمل‌ونقل عمومی هستند که با اتخاذ تدابیر مناسب می‌توانند کیفیت خدمات حمل‌ونقل عمومی را افزایش دهند و رضایت مسافران را جلب کنند.

با نزدیک شدن نوروز و با توجه به شلوغی بازارهای شب عید، منطقی است که ترافیک شهری افزایش یابد و استفاده از وسایل حمل‌ونقل عمومی بیشتر مورد توجه شهروندان قرار گیرد. از طرفی چالش پیش روی رانندگان ناوگان حمل و نقل عمومی ساعات طولانی کار است. نیاز به‌دقت بالا به همراه خستگی و استرس در رانندگان گاهی منجر به ایجاد تنش با مسافران می‌شود. این در حالی است که راکبان اتوبوس‌های شهری به‌طور معمول با آلودگی ناشی از ترافیک مواجه هستند که بر سلامت جسم و روح آن‌ها تأثیر می‌گذارد. برخی از آن‌ها با رفتارهای نامناسب از سوی مسافران مواجه‌اند که کیفیت کاری آن‌ها را در طول روز کاهش می‌دهد.

حسین پناهی، معاون بهره‌برداری شرکت واحد اتوبوسرانی اصفهان ضمن اشاره به اینکه مسافران حمل‌ونقل عمومی می‌توانند شکایت خود را اطلاع دهند، به ایسنا می‌گوید: شهروندان می‌توانند با شماره تماس ۱۳۷ شهرداری اصفهان تماس بگیرند و با اعلام مشخصات اتوبوس شکایت خود را ثبت کنند. بررسی‌های لازم توسط کارشناسان انجام و برای اطمینان بیشتر از دوربین‌های شهری استفاده می‌شود و در صورت نیاز راننده را ارشاد یا به کمیته انضباطی معرفی خواهیم کرد.

وی در خصوص آموزش رانندگان اتوبوس‌های شهری می‌افزاید: سازمان به‌طور مرتب برای رانندگان، دوره‌های آموزشی برگزار می‌کند. این دوره‌ها شامل آموزش‌های فنی مانند نحوه برخورد و آموزه‌های حقوق شهروندی و اخلاقی است.

معاون بهره‌برداری شرکت واحد اتوبوسرانی اصفهان با بیان اینکه واحدی به نام «تصادفات» نیز وجود دارد که به‌طور مرتب رانندگان را بررسی می‌کند، ادامه می‌دهد: رانندگانی که تصادف کرده و مقصر شناخته شوند، تحت آموزش قوانین راهنمایی‌ورانندگی مجدد قرار می‌گیرند که اگر بازدهی این آموزش‌ها کافی نباشد، مجبور به ترک سیستم خواهند شد.

پناهی می‌گوید: در شش ماه گذشته، چهار تا پنج روز از هفته را صرف آموزش رانندگان کرده‌ایم. اساتید مختلف از دانشگاه‌ها به ما ملحق شده‌اند و مباحث فنی و روانشناسی را تدریس کرده‌اند، همچنین آموزش‌هایی در زمینه کنترل اعصاب و نحوه برخورد با مسافران نیز برای رانندگان ارائه می‌شود.

وی با تأکید بر توجه ویژه حمل‌ونقل عمومی بر ایمنی تصریح می‌کند: خانواده اتوبوس‌رانی شامل ۱۲۰۰ نفر است و هدف این خانواده خدمت رسانی رضایت‌بخش به شهروندان اصفهانی است.

معاون بهره‌برداری شرکت واحد اتوبوسرانی اصفهان در پایان می‌افزاید: هدف سازمان اتوبوس‌رانی ارائه خدمات به شهروندان است تا آن‌ها را به سمت استفاده از ناوگان حمل‌ونقل عمومی سوق دهیم. شهروندان می‌توانند با استفاده از اتوبوس‌های شهری با کاهش ترافیک و آلایندگی، سفرهای آرامی را تجربه کنند. این سفرها برای شهروندان اقتصادی‌تر است به همین خاطر ما در تلاش هستیم تمامی مناطق شهر را با ناوگان حمل‌ونقل عمومی پوشش دهیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha