محسن عمادی امشب، ۲۹ اسفند با اعلام این خبر گفت: این پروژه که با هدف ارتقا ایمنی و افزایش کیفیت مسیر انجام شده است، شامل اقدامات گستردهای بود که ظرف مدت ۴ روز به اتمام رسید.
وی افزود: در این پروژه که با دستور استاندار فارس اجرا شد، عملیات اصلاح اضطراری ورودی بیضا از سمت محور شیراز _ سپیدان با استفاده از توان عملیاتی راهداری استان، مصالح و ماشین آلات پیشرفته به انجام رسید.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جادهای استان فارس اظهار کرد: در این پروژه ۷۵۰ متر مکعب بستر تقویتی و بیس، ۴۵۰۰ کیلوگرم قیرپاشی و ۶۱۰ تن آسفالت به کار گرفته شد؛ همچنین ۵۰۰ متر مکعب خاکبرداری و تعریض ابنیه فنی ابروهای ۶ و ۵ متری به طول ۱۰ متر انجام شد. علاوه بر این، ایمنسازی خط لوله نفت نیز در این پروژه مدنظر قرار گرفت.
وی تصریح کرد: در بخش ماشین آلات، تعداد قابل توجهی دستگاههای سنگین در این پروژه به کار گرفته شدند که شامل ۳ دستگاه گریدر با ۱۲۰ ساعت کاری، ۲ دستگاه بیل مکانیکی با ۱۲۰ ساعت کاری، ۸ دستگاه غلطک فلزی با ۳۰۰ ساعت کاری، ۵ دستگاه جرثقیل با ۷۰ ساعت کاری و یک دستگاه فینیشر با ۱۰ ساعت کاری بود. همچنین، از غلطک فلزی اتو، غلطک لاستیکی، تریلی، کامیون، آبپاش و دستگاه قیرپاشی نیز در این پروژه استفاده شد.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جادهای فارس ادامه داد: علاوه بر این، ۹ دستگاه خودرو سواری برای کنترل ترافیک در طول پروژه به کار گرفته شدند و از طرفی نیروی انسانی نیز با ۵۷۶۰ ساعت کارکرد مستمر و شبانهروزی، نقش مهمی در پیشبرد این پروژه ایفا کردند.
عمادی با اشاره به کم سابقه بودن این عملیات به دلیل محدودیتهای زمانی و ترافیک زیاد همزمان با اجرای پروژه گفت: این پروژه با هدف افزایش ایمنی و بهبود کیفیت مسیر انجام شده و انتظار میرود روند ترافیکی و حمل و نقل در این محور به طور چشمگیری بهبود یابد.
به گزارش ایسنا و به نقل از روابط عمومی راهداری فارس، در بخش پایانی سخنان خود گفت : البته بهرهبرداری از قطعه ۷ آزادراه شیراز _ اصفهان که توسط شرکت آزادراه درحال انجام است تا زمان تکمیل تقاطع غیر همسطح در مقطع پایانی این قطعه (نقطه اتصال به بزرگراه شیراز _ سپیدان) مطلوب نیست و امید میرود با سرعت بخشی به این پروژه و خصوصا تکمیل تقاطع مذکور توسط شرکت آزادراه، شاهد حل این گره ترافیکی باشیم.
انتهای پیام
نظرات