نادر محمدی در گفتوگو با ایسنا اظهار کرد: از ۲۳ اسفند ماه ۱۴۰۳ تا ۱۴ فروردین ۱۴۰۴ بالغ بر ۲۴۹ هزار بازدید کننده از ظرفیتهای گردشگری استان قزوین داشتهایم.
وی افزود: با توجه به تعطیل بودن قلعه الموت قزوین که برای مستندنگاری ثبت جهانی قلعهها نتوانست میزبان گردشگران نوروزی باشد، رشد ۱۱ درصدی گردشگر در قزوین را نسبت به مدت مشابه سال گذشته داشتیم. امسال برای اولین بار برای آنکه بتوانیم در حوزه گردشگری آمار دقیق و جامعی از گردشگران داشته باشیم، تعداد بازدید از بناهای میراث فرهنگی استان را مدنظر قرار دادیم و آمار گردشگران را بر اساس مسافران عبوری و گذری ملاک قرار ندادیم.
معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایعدستی و گردشگری استان قزوین بیان کرد: آمار اسکان گردشگران در استان ۲۳ هزار و ۶۲۷ نفر بوده است و در این مدت، ۷۱۷ گروه در قالب ستاد خدمات و نظارت توسط اداره کل میراث فرهنگی در حالت آماده باش بودند.
وی با بیان اینکه نوروز فصل مناسبی برای اقدام جذب گردشگر نیست، گفت: برای جذب گردشگر باید در طول سال برنامهریزی کرد اما با توجه به تأکید استاندار قزوین مبنی بر توسعه گردشگری، ۱۰ بیلبورد با همکاری اداره کل راهداری و حمل و نقل جادهای استان قزوین در محورها و شریانهای پر تردد استان به جهت معرفی ظرفیتهای تاریخی و گردشگری استان نصب شد، در فضای مجازی و رسانههای استان نیز با معرفی ظرفیتهای گردشگری استان در صدد جذب گردشگر بودهایم.
محمدی با اشاره به برگزاری جشنواره اسباب بازی در سعدالسلطنه قزوین خاطرنشان کرد: جشنواره اسباب بازی به منظور معرفی هویت و فرهنگ شهر قزوین، پس از سالها مجدداً راهاندازی شد و نقش اثرگذاری در معرفی قزوین داشت.
وی ادامه داد: همچنین برای اولین بار کتاب مسیرهای قزوین به همت اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری استان به چاپ رسید و در اختیار گردشگران و بازدیدکنندگان دیار مینودری قرار گرفت. بر اساس این کتاب اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری در برنامه بلند مدت خود، تصمیم بر تقویت زیرساختهای گردشگری لازم در مسیرهای منتهی به ظرفیتهای گردشگری دارد.
معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایعدستی و گردشگری استان قزوین، با اشاره به شعار سال مبنی بر «سرمایهگذاری با مشارکت مردم» خاطرنشان کرد: قطعاً جذب گردشگر یکی از خواستههای ما در استان است که باید برای آن تلاش کنیم. در راستای تحقق شعار سال بستههای سرمایهگذاری تعریف کردهایم تا با شناسایی فرصتهای سرمایهگذاری، از سرمایهگذاران حمایت کنیم.
محمدی در پایان گفت: شناسایی فرصتهای سرمایهگذاری یکی از مهمترین دغدغههای اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری استان قزوین است و این مهم با همکاری مردم محقق میشود بنابراین با توجه به شعار سال از مردم تقاضا میکنیم که اداره کل میراث فرهنگی را یاری کنند. معتقدم چنانچه در راستای تحقق شعار سال عمل کنیم میتوانیم سهم گردشگری استان را تا پایان سال ۱۴۰۴ به افزایش چشمگیری برسانیم.
انتهای پیام
نظرات