• دوشنبه / ۱۸ فروردین ۱۴۰۴ / ۱۱:۰۳
  • دسته‌بندی: فارس
  • کد خبر: 1404011808362
  • خبرنگار : 50649

مدیرکل روابط عمومی استانداری فارس:

سرمایه‌گذاری رسانه‌ای، سکوی پرتاب تولید ملی است/ روایتگر فرصت‌ها باشیم

سرمایه‌گذاری رسانه‌ای، سکوی پرتاب تولید ملی است/ روایتگر فرصت‌ها باشیم

ایسنا/فارس مدیرکل روابط عمومی و امور بین‌الملل استانداری فارس، رسانه را پیشران سرمایه‌گذاری و تولید ملی توصیف و تأکید کرد: سرمایه‌گذاری رسانه‌ای، سکوی پرتاب تولید ملی است.

محمد جواد برزگر امروز، ۱۸ فروردین با اشاره به نقش رسانه‌ها برای تحقق شعار «سرمایه‌گذاری برای تولید»، گفت: در سالی که با عنوان «سرمایه‌گذاری برای تولید» نامگذاری شده، نقش رسانه‌ها بیش از هر زمان دیگری در جهت‌دهی افکار عمومی، معرفی ظرفیت‌های بومی و ایجاد اعتماد در میان سرمایه‌گذاران برجسته شده است.

وی با بیان اینکه رسانه‌ها ستون فقرات توسعه اقتصادی در عصر ارتباطات هستند، افزود: آن‌ها می‌توانند با معرفی دقیق و شفاف فرصت‌های سرمایه‌گذاری، تقویت امید در جامعه و ترویج فرهنگ تولید، نقشی کلیدی در تحقق شعار سال ایفا کنند.

برزگر تصریح کرد: اگر رسانه‌ها بتوانند تصویر درستی از ظرفیت‌های اقتصادی استان‌ها و کشور ارائه دهند، بسیاری از سرمایه‌گذاران داخلی و حتی خارجی ترغیب می‌شوند تا وارد میدان شوند.

مدیرکل روابط عمومی‌وامور بین الملل استانداری فارس در خصوص اینکه چه نوع سرمایه‌گذاری رسانه‌ای می‌تواند به رونق تولید کمک کند، گفت: سرمایه‌گذاری در تولید محتوای حرفه‌ای، گسترش رسانه‌های تخصصی در حوزه‌های اقتصادی، صنعتی و فناورانه، و ارتقاء کیفیت زیرساخت‌های رسانه‌ای، تأثیر مستقیمی بر جذب سرمایه و حمایت از تولید دارد.

برزگر با تأکید بر اینکه رسانه باید روایت‌گر فرصت‌ها باشد، نه فقط بازتاب‌دهنده چالش‌ها، افزود: وقتی رسانه بتواند ظرفیت‌های یک منطقه را به زبان ساده و جذاب نمایش دهد، همان محتوا می‌تواند به یک سند تبلیغاتی مؤثر تبدیل شود.

عضو حقوقی شورای اطلاع‌رسانی استان فارس به نقش رسانه‌ها در فرهنگ سرمایه‌گذاری و تولید در جامعه و نهادینه کردن این موضوع اشاره کرد و گفت: با روایت کردن داستان‌های موفقیت‌آمیز، گفت‌وگو با کارآفرینان، تولید مستندهایی از مسیر تولید و آموزش مفاهیم اقتصادی به زبان قابل فهم برای عموم مردم می‌توان این موضوع را نهادینه کرد.

وی با تأکید بر اینکه رسانه باید بستری برای آموزش، انگیزه و آگاهی‌بخشی باشد، افزود: وقتی مردم از تأثیر سرمایه‌گذاری و تولید در زندگی روزمره‌شان آگاه شوند، خود به عاملان تغییر تبدیل می‌شوند. مردم وقتی داستان موفقیت تولید را بشنوند، خودشان به سرمایه‌گذار تبدیل می‌شوند

به گزارش ایسنا و به نقل از روابط عمومی استانداری فارس، برزگر در ادامه پیشنهاداتی برای نهادهای اجرایی و رسانه‌ها در سال جاری ارائه کرد و گفت: پیشنهاد می‌شود نهادهای اجرایی به رسانه‌ها به عنوان بازوی اصلی توسعه نگاه کنند، نه صرفاً ابزار تبلیغاتی. هم‌افزایی رسانه‌ها با بخش خصوصی و دستگاه‌های دولتی، تولید محتواهای هدفمند و استفاده از فناوری‌های نوین مانند پادکست، ویدئوهای کوتاه و شبکه‌های اجتماعی، می‌تواند جریان سرمایه‌گذاری و تولید را سرعت ببخشد. همچنین استفاده از رسانه‌های محلی و استانی در معرفی فرصت‌های کمتر شناخته‌شده یک ضرورت است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha