• یکشنبه / ۲۴ فروردین ۱۴۰۴ / ۱۶:۲۰
  • دسته‌بندی: کهگیلویه و بویراحمد
  • کد خبر: 1404012412750
  • منبع : نمایندگی کهگیلویه و بویراحمد

شناسایی ۹۰۰ دانش‌آموز بازمانده از تحصیل در کهگیلویه و بویراحمد

شناسایی ۹۰۰ دانش‌آموز بازمانده از تحصیل در کهگیلویه و بویراحمد
تصویر تزیینی است

ایسنا/کهگیلویه و بویراحمد مدیرکل فرهنگی و اجتماعی استانداری کهگیلویه و بویراحمد گفت: با مشارکت آموزش و پرورش ۹۰۰ دانش‌آموز بازمانده از تحصیل که اغلب در حاشیه شهر سکونت دارند، شناسایی شدند.

سید خدادوست موسوی امروز ۲۴ فروردین در نشست کارگروه فرهنگی و اجتماعی درباره آسیب‌های اجتماعی با بیان اینکه برای کاهش معضلات اجتماعی این عامل تهدیدکننده سلامت جامعه به دنبال شناسایی، اولویت بندی و راه‌های رفع آنها هستیم، افزود: خودکشی، نزاع‌های فردی و دسته جمعی، اعتیاد، سرقت، طلاق، کودکان کار و بازمانده از تحصیل اصلی‌ترین آسیب‌ها و چالش‌های اجتماعی شناسایی شده استان است.

وی اظهارکرد: میزان شیوع و شدت آسیب‌های اجتماعی باید بررسی و درجه‌بندی شوند و برای پیشگیری، کنترل و مقابل برنامه‌های، فرهنگی، اقدامی و میدانی در نظر گرفت.

مدیرکل فرهنگی و اجتماعی استانداری کهگیلویه و بویراحمد عادی‌انگاری آسیب‌ها و معضلات اجتماعی و کم‌توجهی به آنها را آفت دانست و تاکید کرد: باید تهدیدات آسیب‌های اجتماعی را که ابعاد مختلف دارد جدی بگیریم.

موسوی با تاکید بر اینکه باید از ظرفیت‌های اجتماعی و متخصصان سلامت اجتماعی بیش از پیش بهره گرفت، خاطرنشان کرد: باید مشکلاتی که بیشترین بار و آسیب را بر جامعه و مردم تحمیل می‌کند برنامه‌ریزی‌شده و با هماهنگی و همکاری برطرف کرد.

وی ادامه داد: عوامل مختلفی در بروز آسیب‌های اجتماعی نقش دارند، اما مسائل اقتصادی، معیشتی و بیکاری از مهمترین عامل بروز آسیب‌ها و چالش‌های اجتماعی شناخته‌شده در این استان است.

شناسایی ۹۰۰ دانش‌آموز بازمانده از تحصیل در کهگیلویه و بویراحمد

مدیرکل فرهنگی و اجتماعی استانداری کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: علاوه بر کافی نبودن شرایط کار، خلأ برنامه‌های فرهنگی و آموزشی در ایجاد آسیب‌های اجتماعی دخیل است.

موسوی تاکید کرد: باید در حوزه فرهنگی و آموزش‌ها، کارها تخصصی‌تر در سطح و حجم و با کیفیت بیشتری انجام گیرد و قشر جوان و نوجوان که بیشتر در معرض آسیب‌ها هستند، ویژه مورد توجه باشند.

وی با تاکید بر اینکه باید وظایف دستگاه‌ها در این زمینه گویاتر و مشخص شده‌تر تدوین و اعلام شود، اظهارکرد: باید اجرا و اقدام برای پایش و ارزشیابی برنامه‌ها و فعالیت‌های مرتبط با کاهش بار مشکلات اجتماعی صورت گیرد.

مدیرکل فرهنگی و اجتماعی استانداری کهگیلویه و بویراحمد گفت: بنا داریم با کمک صاحب‌نظران این حوزه در کنار تجربیات، پژوهش‌ها و مطالعات قبلی، نظرسنجی‌ها و اقداماتی که انجام شده، آن بخشی از کار که تاثیرات بیشتری داشته را احصا، به‌روزرسانی و تقویت کنیم.

موسوی عنوان کرد: سال جدید با همکاری و همراهی دانشگاه علوم پزشکی، بهزیستی و تشکل‌های غیردولتی دوره‌های آموزشی مناسبی برای افراد در معرض آسیب برگزار و مکان‌ و محل‌های در معرض آسیب‌ها شناسایی می‌شود تا آسیب‌های اجتماعی روند کاهشی داشته باشد.

وی ادامه داد: سال ۱۴۰۴ برای کاهش آسیب‌های اجتماعی اولویت‌دار کارهای تحقیقاتی، مطالعاتی و پژوهشی انجام می‌شود تا بتوانیم اعتبارات لازم را در جهت کاهش آسیب‌ها تامین کنیم.  

مدیرکل فرهنگی و اجتماعی استانداری کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد: علاوه بر این آسیب‌ها، کودکان کار و کودکان بازمانده از تحصیل در برنامه‌های آسیب‌های اجتماعی است که با مشارکت آموزش و پرورش ۹۰۰ دانش‌آموز بازمانده از تحصیل که اغلب در حاشیه شهر سکونت دارند، شناسایی شدند و در تلاش هستیم که این افراد به مدرسه بازگردند.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی استانداری کهگیلویه و بویراحمد، موسوی بیان کرد: کارهای فرهنگی و اجتماعی و کاهش آسیب‌های اجتماعی نیازمند مشارکت همه دستگاه‌های اقتصادی، قضایی و امنیتی است و می‌طلبد بسته‌های اقتصادی برای برخی آسیب‌های اجتماعی تعریف شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha