محمدعلی سلمانی ندوشن در خصوص تسهیل فرایندها به اصلاح ضابطه، سامانه شهروند سپار و راه اندازی کارتابل شخصی دارندگان کد نوسازی اشاره کرد و افزود: از سال گذشته اقدامات خوبی در راستای تسهیل فرایندها انجام شد که یکی از آنها انعقاد تفاهم نامه سه جانبهی شهرداری با اداره کل ثبت اسناد رسمی و سازمان نظام مهندسی ساختمان استان است.
وی بیان کرد: ضوابط دست و پاگیر در زمینه اخذ پروانه آسیب شناسی شد و اصلاح ضوابط در کمیسیون ماده پنج راه و شهرسازی که در محل استانداری برگزار می شود برای تسهیل امور شهروندان به تایید رسید.
به گفتهی سلمانی، طی این تفاهمنامه روند اداری طولانی مدت برای درخواستهای گواهی پایان کار ساختمان حذف شد و روند شش ماهه را به یک ماه کاهش داده است.
معاون شهردار، اصلاح ضابطه با مجوز شورای صیانت از حقوق بیت المال را به عنوان یکی دیگر از اقدامات تسهیل فرایندهای اخذ پروانه یادآور شد و از امکان اخذ پروانهی قولنامه ای برای شهروندانی که پلاک ثبتی با کاربری مجاز دارند، خبر داد.
وی در خصوص تفاهم نامه با بانکها برای صدور گواهی رهن بانکی، تصریح کرد: با اخذ مجوز از شورای اسلامی شهر یزد، مالکان در صورتی که تاریخ پایان کار ساختمان آنها کمتر از دو سال و بدون تغییر در ساختار ملک نسبت به گواهی پایان کار باشد، بدون بازرسی و گزارش کمیسیون ماده ۱۰۰ میتوانند گواهی نقل و انتقال مِلک و یا گواهی رهن بانک را دریافت نمایند.
سلمانی عنوان کرد: در حال حاضر این تفاهم نامهی شهرداری، با بانک مسکن و کانون سردفتران و دفتریاران استان یزد منعقد شده است.
این مسئول د رادامه تصریح کرد: گواهی پایان کار ساختمان ها در سامانه ی شهروندسپار شهرداری یزد موجود است و دفتر اسناد رسمی می تواند مغایرتها را بررسی کند.
به گزارش ایسنا و به نقل از روابط عمومی شهرداری یزد، سلمانی ندوشن از ارتقای سیستم یکپارچه شهرسازی و درآمد شهرداری یزد نیز خبر داد و عنوان کرد: با این اقدام فنی امکان ایجاد کارتابل شخصی برای تمام شهروندانی که کد نوسازی دارند به آدرس اینترنتی esup.yazd.ir محقق شد و توانستیم روند اداری و مراجعه حضوری شهروندان را کاهش دهیم.
انتهای پیام
نظرات