• چهارشنبه / ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۴ / ۱۵:۱۲
  • دسته‌بندی: سمنان
  • کد خبر: 1404021712450
  • منبع : نمایندگی سمنان

معاون استاندار سمنان تاکید کرد:

نباید اجازه داد روایت عملکرد مدیران در زمین دشمن شکل بگیرد

نباید اجازه داد روایت عملکرد مدیران در زمین دشمن شکل بگیرد

ایسنا/سمنان ‍ معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری سمنان با اشاره به نقش مهم روابط‌عمومی‌ها گفت: نباید اجازه داد روایت عملکرد مدیران در زمین دشمن شکل بگیرد.

 آقابراری  امروز چهارشنبه ۱۷ اردیبهشت‌ در نشست هم‌اندیشی مدیران روابط‌عمومی ادارات و دستگاه‌های اجرایی استان با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی و شهدای خدمت، ضمن تبریک فرارسیدن هفته روابط‌عمومی، این مناسبت را فرصتی برای بازتعریف مأموریت‌های روابط‌عمومی‌ها در گام دوم انقلاب ارزیابی و اظهار کرد: روابط‌عمومی‌ها صرفاً واحدهای اجرایی، تبلیغاتی یا وابسته به مدیران نیستند.

وی افزود: روابط‌عمومی باید به‌مثابه عقل ارتباطی سازمان، محور راهبری افکار عمومی، اقناع اجتماعی و تولید روایت از دستاوردها و اقدامات باشد. امروز روابط‌عمومی یک ضرورت استراتژیک در حکمرانی به شمار می‌رود.

آقابراری با اشاره به جنگ رسانه‌ای و شناختی دشمن علیه نظام اسلامی تصریح کرد: در شرایطی که با انبوهی از شبهات، تحریف‌ها و عملیات روانی مواجهیم، روابط‌عمومی‌ها باید در خط مقدم روایت‌سازی از واقعیت‌ها و تبیین خدمات نظام باشند.

وی با انتقاد از کم‌توجهی به شأن و نقش روابط‌عمومی‌ها در برخی دستگاه‌ها گفت: روابط‌عمومی باید در تراز مدیریت استراتژیک سازمان باشد، نه واحدی فرعی برای تشریفات یا برگزاری مراسم‌ها. روابط‌عمومی باید خود روایت‌ساز باشد، نه صرفاً راوی.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری سمنان با اشاره به برخی ناکارآمدی‌ها در اقناع عمومی ادامه داد: گاهی سکوت ما در برابر مسائل، فرصت را برای جریان تحریف فراهم می‌کند. مردم نیاز دارند عملکرد نظام را با زبان ساده، مستند و مستمر بشنوند. این کارکردی است که روابط‌عمومی‌ها باید به‌طور حرفه‌ای دنبال کنند.

آقابراری ادامه داد: توانمندسازی نیروی انسانی، تربیت سخنگویان رسانه‌ای، تدوین بسته‌های محتوایی برای رسانه‌های مختلف، توجه به آموزش‌های تخصصی در حوزه رسانه و مدیریت افکار عمومی از ضرورت‌های امروز روابط‌عمومی‌ها است.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری سمنان گفت: هر مدیر دستگاه اجرایی باید روابط‌عمومی را بازوی راهبردی خود بداند، نه صرفاً یک ابزار تبلیغاتی.

وی افزود: با انسجام در سیاست رسانه‌ای استان، تبادل تجربه‌های موفق و طراحی پاسخ‌های هماهنگ در شرایط بحران، می‌توان از ظرفیت جمعی روابط‌عمومی‌ها برای ارتقاء سرمایه اجتماعی استفاده کرد.

آقابراری با اشاره به دو رویداد مهم پیش‌رو یعنی سالگرد شهدای خدمت و کنگره ۳۰۰۰ شهید استان سمنان گفت: این دو مناسبت، فرصت‌هایی ارزشمند برای گفتمان‌سازی در حوزه ایثار، جهاد و خدمت هستند که باید با خلاقیت، نوآوری و روایت‌های تأثیرگذار توسط روابط‌عمومی‌ها همراه شود.

وی در پایان ضمن تقدیر از تلاش‌های مدیران روابط‌عمومی استان، تأکید کرد: امروز وظیفه ما فقط اطلاع‌رسانی نیست؛ باید در عرصه نبرد روایت‌ها، در میدان باشیم و برای هر هجمه، پاسخ متناسب، حرفه‌ای و هوشمندانه داشته باشیم. روابط‌عمومی‌ها، فرماندهان جنگ رسانه‌ای در عرصه داخلی هستند.

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha