• سه‌شنبه / ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۴ / ۱۲:۲۸
  • دسته‌بندی: مرکزی
  • کد خبر: 1404022316619
  • خبرنگار : 50204

استاندار مرکزی:

نقش روابط عمومی در حفظ اعتماد عمومی و مدیریت بحران‌ها حیاتی است

نقش روابط عمومی در حفظ اعتماد عمومی و مدیریت بحران‌ها حیاتی است

ایسنا/مرکزی استاندار مرکزی گفت: در شرایطی که ارتباطات به سرعت در حال تغییر است و اطلاعات به آسانی در دسترس قرار می‌گیرد، روابط عمومی‌ها بویژه در ایجاد تصویر مثبت، حفظ اعتماد عمومی و مدیریت بحران‌ها نقش حیاتی دارند.

مهدی زندیه‌وکیلی سه شنبه ۲۳ اردیبهشت در جشنواره روابط عمومی‌های استان مرکزی اظهار کرد: این جلسه به منظور بزرگداشت شهید نهرمیانی و روز روابط عمومی برگزار شد و در این روز آثار روابط عمومی‌ها نیز در قالب جشنواره بررسی شده است.

وی با بیان اینکه تصریح کرد: فعالیت هر دستگاه اجرایی گرچه در کمال صحت و با همت کافی و جدیت دنبال شود به تنهایی نمی‌تواند رضایت نسبی مردم را به همراه داشته باشد، چراکه همواره محدودیت‌ها و نواقص و چه بسا ممکن است عدم رضایت از نحوه خدمت‌رسانی در ذهن مردم وجود داشته باشد، یک سیستم روابط عمومی موفق می‌تواند به سازمان‌ها کمک کند تا ارتباط مؤثری با ذینفعان خود برقرار کنند.

زندیه‌وکیلی بیان کرد: در این راستا یکی از نقش‌های روابط عمومی ها تبیین اقدامات و به تصویر کشیدن تلاش دستگاه‌های اجرایی از طریق ابزار هنر و رسانه است که نشان می‌دهد مسئولین در تلاش برای ارائه خدمت هرچه بهتر هستند.

وی بیان کرد: علیرغم سمپاشی‌ها از سوی بیگانگان و تلاش آنان در قالب بیش از ده‌ها شبکه ماهواره ای و هزاران ابزار رسانه‌ای و خبرگزاری‌های معاند و اقدام در جهت سیاه‌نمایی و تاریک جلوه دادن فعالیت‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی و دشمنی با این نظام، وقتی اقدامات و تلاش خدمتگزاران به تصویر کشیده می‌شود، علیرغم کاستی‌ها، مردم قدرشناس هستند و خدمت خدمتگزاران را درک می کنند.

استاندار مرکزی در ادامه با تاکید بر اینکه تلاش ها باید در جهت رضایت مردم باشد گفت: روابط عمومی‌ها موظف هستند تلاش‌ها و موفقیت‌ها و حتی نواقص موجود را با استفاده از ابزار رسانه و هنر تبیین کنند، همچنین از دیگر وظایف روابط عمومی‌ها انتقال صادقانه ضعف‌ها و بازخوردهای مردمی به مدیریت و هیئت مدیره است و باید به عنوان پل ارتباطی بین مردم و مدیریت با ارائه اطلاعات دقیق و سازنده، مدیران را در اتخاذ تصمیمات بهتر یاری دهند.

وی تاکید کرد: روابط عمومی باید به مدیریت خود، ضعف‌ها و بازخوردهای مردمی را به‌طور مستمر و دقیق منعکس کند چراکه مدیر یک مجموعه ممکن است به دلیل کثرت کار و مسئولیت‌های متعدد، از برخی نواقص یا نقاط ضعف غافل بماند.

آرش دانش‌نژاد مدیرکل روابط عمومی و امور بین‌الملل استانداری مرکزی نیز در این آیین گفت: ۵۶۰۰ اثر در بخش‌های مختلف با محوریت تولیدات روابط عمومی‌ دستگاه‌های اجرایی و صنعت استان به جشنواره شهید نهرمیانی ارسال شد و مورد ارزیابی قرار گرفتند.

وی افزود: این آثار توسط ۱۸ داور داوری شده و در پایان ۷۲ اثر در دو بخش دستگاه‌های اجرایی و صنعت انتخاب شدند.

دانش نژاد  فضای مجازی، فیلم، خبر، محتوای رسانه‌ای و انتشارات رسانه‌ای، فناوری‌های نوین از جمله هوش مصنوعی و بخش ویژه مدیریت بحران و مسئولیت اجتماعی را از محورهای این جشنواره برشمرد.

مدیرکل روابط عمومی و امور بین‌الملل استانداری مرکزی بیان کرد: روابط عمومی‌ها پرچمداران اطلاع‌رسانی در سازمان‌ها و نهادهای اجرایی و صنعتی هستند و با  تلاش مستمر و بکارگیری ابزارهای نوین اطلاع‌رسانی، می‌توانند نقش مؤثری در توسعه استان و ایجاد اعتماد عمومی ایفا کنند.

در پایان این آیین از آثار برگزیده جشنواره تولیدات روابط‌عمومی‌های استان مرکزی با اهدای لوح، تندیس و جایزه تقدیر شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha