• سه‌شنبه / ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۴ / ۱۴:۱۶
  • دسته‌بندی: یزد
  • کد خبر: 1404022316755
  • خبرنگار : 50214

مدیر کل راهداری یزد:

تصادفات منجر به فوت در یزد ناشی از بی‌توجهی رانندگان است/کرایه ناوگان مسافربری غیرمنطقی است

تصادفات منجر به فوت در یزد ناشی از بی‌توجهی رانندگان است/کرایه ناوگان مسافربری غیرمنطقی است

ایسنا/یزد مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان یزد با اشاره به رفع اکثر نقاط حادثه‌خیز جاده‌های استان، گفت: نباید حوادث رانندگی منجر به فوت استان را به نواقص ایمنی راه در استان نسبت داد بلکه عمدتاً ناشی از بی‌توجهی رانندگان به قوانین راهنمایی و رانندگی است.

محمد رستگاری ظهر امروز سه‌شنبه ۲۳ اردیبهشت ماه در نشست با خبرنگاران یکی از خدمات این اداره کل را اهتمام به نگهداری از راه‌های شریانی استان ذکر کرد و گفت: ۵۲۰ کیلومتر از کریدور یزد – بندرعباس به صورت رفت و برگشت در حوزه استان یزد قرار دارد و در حال حاضر ۱۴۰۰ میلیارد تومان قرارداد فعال برای روکش آسفالت این کریدور به عنوان یکی از اصلی‌ترین کریدورهای کشور داریم.

وی از شروع عملیات قرارداد قطعه کمربندی میبد و اردکان در آینده بسیار نزدیک خبر داد و گفت: کمربندی یزد نیز به طول ۶۰ کیلومتر و به عنوان قطعه‌ای از این کریدور مورد توجه این اداره کل است ولی باید توجه داشت که طی هر شبانه روز ۲۴ هزار تردد از این محور انجام می‌شود ولی با این وجود امیدواریم تا پایان سال جاری تا ۵۰ درصد روکش آسفالت این کریدور در استان را برای استفاده مطلوب هفت ساله به اتمام برسانیم.

رستگاری همچنین با اشاره به رفع اکثر نقاط حادثه‌خیز در استان، گفت: نباید حوادث رانندگی منجر به فوت استان را به نواقص ایمنی راه در استان نسبت داد بلکه عمدتاً ناشی از بی‌توجهی رانندگان به موضوع رعایت قوانین است.

وی با بیان این که بسیاری از تلفات جاده‌ای استان مربوط به واژگونی و ناشی از خستگی رانندگان است، ابراز امیدواری کرد: با افزایش توجه، آگاه‌سازی و حساس‌سازی مردم در مورد حوادث جاده‌ای، شاهد کاهش حوادث رانندگی و تلفات ناشی از آن در جاده‌ها باشیم.

مدیر کل راهداری استان در ادامه اعلام کرد: دو مجموع بین راهی به زودی در استان افتتاح می‌شود که با بهره برداری از آنها، تعداد مجتمع‌های بین راهی فعال استان به ۱۸ مورد افزایش خواهد یافت و علاوه بر این ۹ مجتمع دیگر نیز در حال ساخت است.

وی با بیان این که در حال حاضر برای ۵۸ مجتمع بین راهی جدید موافقت اصولی صادر شده است، گفت: ۱۰۷ درخواست در این حوزه نیز در مجموعه فنی راهداری استان در حال بررسی است.

رستگاری در رابطه با راه‌های روستایی استان نیز گفت: از مجموع ۵۶۷۰ کیلومتر راه روستای استان، دو هزار کیلومتر راه آسفالته و مابقی خاکی است که البته بنا بر تکلیف کشور، تمام راه‌های دسترسی روستاهای بالای ۲۰ خانوار آسفالت ‌شده و کمتر درخواستی در مورد راه‌های روستایی کمتر از ۲۰ خانوار استان را شاهدیم.

وی تاکید کرد: اعتبار مورد نیاز راه‌های روستایی باید از محل اعتبارات استانی تامین شود لذا در صورت اهتمام شهرستانها در این رابطه، اداره کل راهداری نیز همکاری لازم برای تامین قیر را خواهد داشت.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اظهار کرد: در موضوع حمل و نقل کالا با توجه به ویژگی خاص یزد که یک استان پربار در کشور محسوب می‌شود، مسئله توزیع عادلانه بار مورد اهتمام قرار گرفته و هرچند شاهد اقدامات جزیره‌ای در سطح کشور پیرامون این موضوع هستیم ولی در استان یزد تدوین برنامه جامعی برای توزیع عادلانه بار مورد نظر است.

وی با بیان این که حمل و نقل بار کشور به همت بخش خصوصی در حال انجام است، وجود برخی مخالفت‌ها در این حوزه را طبیعی دانست و ابراز امیدواری کرد که با اجرایی شدن این برنامه با در نظر گرفتن ملاحظات منطقه‌ای، شاهد پیاده شدن این ساختار عادلانه در حوزه توزیع بار در استان و کشور باشیم.

رستگاری گفت: این موضوع را در حال حاضر به صورت میدانی دنبال می‌کنیم و از طرفی سازمان مرکزی نیز در قالب ساختاری کشوری این موضوع را پیگیری می‌کند ولی امیدواریم در ماه‌های آتی، اتفاقات خوبی در این حوزه را شاهد باشیم.

وی شکل‌گیری این سیاست را در قالب انجام فرایندی زمانبر ممکن دانست و گفت: تلاش داریم با سعی و خطاهایی که در این حوزه و در استان‌های مختلف شاهد ان هستیم و بدون ایجاد تکانه شدیدی در این حوزه، توزیع عالانه بار را فراهم سازیم.

این مسئول از دیگر اقدامات اداره کل راهداری استان به موضوع مکانیزه و هوشمندسازی حمل بارهای معدنی با همکاری سازمان صمت اشاره و عنوان کرد: در قالب این طرح معادن با ایجاد دفاتر صدور بارنامه در خروجی معدن، باید نسبت به صدور بارنامه و ارائه اطلاعات مذکور به این سازمان اقدام کنند.

وی با بیان این که تاکنون شش معدن بزرگ استان تحت پوشش زیرساخت‌های سخت افزاری قرار گرفته‌اند، پیش‌بینی کرد: با پیوستن۳۰ معدن بزرگ استان در برنامه هفتم توسعه بیش از ۸۵ درصد بارهای معدنی استان از این حیث تحت پوشش قرار گیرند.

وی با بیان این که در حوزه مسافر نیز به لحاظ ناوگان به دلیل فرسودگی با مشکل مواجه‌ایم، گفت: در این خصوص باید توجه داشته باشیم که حمل و نقل جاده‌ای مسافر یک اجبار برای مردم محسوب می‌شود به عبارتی مسافر وقتی به ناوگان مسافربری مراجعه می‌کند که از سایر انواع حمل و نقل مایوس شده باشد.

رستگاری در پایان کرایه ناوگان مسافربری را غیرمنطقی ذکر کرد و با تاکید بر این که معتقدیم همین نرخ پایین کرایه باعث نارضایتی در این بخش شده است، گفت: متاسفانه در استان شاهد مهاجرت ناوگان مسافربری به سمت بخش صنعت و معدن یا گاهاً اقدامات غیراصولی مانند حمل بار با ناوگان مسافری هستیم که در این باره نیز در برنامه هفتم توسعه برنامه جذب سرمایه‌گذار برای نوسازی ناوگان اتوبوس استان مورد نظر داریم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha