• چهارشنبه / ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۴ / ۰۹:۴۶
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 1404022417208
  • خبرنگار : 50121

رئیس اداره صمت اردستان:

نداشتن فاکتور خرید تخلف صنفی است/ مردم گران‌فروشی را به ۱۲۴ گزارش دهند

نداشتن فاکتور خرید تخلف صنفی است/ مردم گران‌فروشی را به ۱۲۴ گزارش دهند

ایسنا/اصفهان رئیس اداره صمت شهرستان اردستان گفت: نداشتن فاکتور خرید در صورت نبودن برچسب قیمت روی کالاها و خدمات تخلف صنفی است که با متخلفان برابر قانون برخورد می‌شود.

عبدالمجید شفیعی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: در راستای نظارت و بازرسی اصناف شهرستان اردستان بازرسی از واحدهای توزیع کالای اساسی در شهرستان اردستان به‌صورت دوره‌ای در دستور کار کارشناسان اداره صمت قرار دارد.

وی با اشاره به توزیع مرحله سوم روغن خوراکی با هدف تنظیم بازار در فروشگاه‌های عامل شهرستان افزود: با تزریق روغن به بازار شهرستان اکنون مشکل کمبود این کالای اساسی برطرف شده است، البته برخی مردم برای خرید روغن هجوم می‌آوردند و تقاضای زیادی دارند که فروشگاه‌ها قبول نمی‌کنند.

رئیس اداره صمت اردستان با بیان اینکه فروشگاه‌های شهرستان اگر روغن موجود داشته باشند بدون هیچ قید و شرطی باید در اختیار مردم قرار دهند، ادامه داد: البته توزیع روغن به دلیل سیاستی که برای افزایش قیمت وجود دارد به‌صورت قطره‌چکانی توزیع می‌شود، اما نایاب و کم‌بودن روغن یک جو روانی است.

شفیعی با اشاره به بازدید از میوه فروشی‌های سطح شهرستان گفت: در بازرسی روز گذشته پنج پرونده تخلف برای میوه فروشی‌های سطح شهر تشکیل شد و به تعزیرات ارسال می‌شود. بررسی میدانی و فاکتورهای خرید فروشندگان نشان می‌دهد قیمت میوه در اردستان متعارف است و قیمت‌ها زیاد با بازار تره‌بار مرکز استان اختلاف ندارد.

وی در پاسخ به این موضوع که قیمت برخی از نوبرانه‌ها نجومی است و فروشندگان بدون ارائه توضیحات آن‌ها را عرضه می‌کنند، افزود: فروشندگان برای هر محصولی که قرار است به مردم عرضه کنند باید فاکتور خرید داشته باشد. به عبارتی نداشتن فاکتور خرید در صورت نبودن برچسب قیمت روی کالاها و خدمات تخلف صنفی است که با متخلفان برابر قانون برخورد می‌شود.

رئیس اداره صمت اردستان به استمرار نظارت بر بازار تأکید کرد و گفت: مردم تخلفات صنفی از جمله گران‌فروشی، درج نکردن برچسب قیمت و ارائه نکردن صورت‌حساب را با سامانه ۱۲۴ اطلاع دهند تا در کوتاه‌ترین زمان نسبت به شکایات آن‌ها رسیدگی شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha