• شنبه / ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۴ / ۱۲:۰۷
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 1404022719216
  • خبرنگار : 50037

کارشناس حوزه ارتباطات و روابط عمومی مطرح کرد:

نقش روابط عمومی در جذب سرمایه‌گذاری خارجی

نقش روابط عمومی در جذب سرمایه‌گذاری خارجی

ایسنا/همدان کارشناس حوزه ارتباطات و روابط عمومی گفت: ضرورت توجه به جایگاه روابط عمومی به حدی بوده که مدیران و دولت باید با تصویب قوانین و مقرراتی، امنیت شغلی و حقوق حرفه‌ای روابط‌ عمومی‌ها را تضمین کنند.

محمد ستوده نیک در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به روز ۲۷ اردیبهشت به عنوان روز روابط عمومی و ارتباطات، اظهار کرد: وظیفه روابط عمومی در راستای تحقق شعار سال که از سوی رهبر انقلاب مطرح شده، تبیین اهداف بلندمدت کشور و افزایش آگاهی عمومی در این زمینه بوده  ضمن اینکه از این منظر، روابط عمومی باید نقش مؤثری در ارتقاء فرهنگ تولید و حمایت از کالاهای داخلی ایفا کند.

وی یکی از جنبه‌های کلیدی در فعالیت‌های روابط عمومی را  ارتباط فعال با رسانه‌های تخصصی و محلی دانست و افزود: این ارتباطات می‌توانند به انتقال دقیق و به‌موقع اطلاعات، بازتاب نظرات و پیشنهادات جامعه و تأثیرگذاری بر تصمیم‌گیری‌های محلی کمک کنند.

ستوده‌نیک با اشاره به اینکه ایجاد و حفظ این ارتباطات می‌تواند به تقویت اعتماد عمومی و ارتقای شناخت جامعه از فعالیت‌های صنعتی منجر شود، خاطرنشان کرد: در عصر جدید، مدیران و کارشناسان روابط عمومی باید به‌روز شوند و آموزش‌های لازم را در زمینه‌های نوین مانند دیجیتال مارکتینگ، رسانه‌های اجتماعی، ارتباطات بحران و نظارت بر افکار عمومی دریافت کنند چرا که این آموزش‌ها نه‌تنها به تقویت مهارت‌های فردی کمک می‌کند بلکه توانایی سازمان‌ها را در پاسخگویی به چالش‌های روزافزون تقویت خواهد کرد.

این کارشناس حوزه ارتباطات و روابط عمومی با بیان اینکه یک روابط عمومی قوی قادر بوده با تبیین دستاوردها و چالش‌ها، اعتماد عمومی را جلب کند و فرصت‌های جدیدی برای گسترش همکاری‌ها و تعاملات به‌وجود آورد، اظهار کرد: ضرورت توجه به جایگاه روابط عمومی به حدی بوده که مدیران و دولت باید با تصویب قوانین و مقرراتی، امنیت شغلی و حقوق حرفه‌ای روابط عمومی‌ها را تضمین کنند.

وی با بیان اینکه این اقدامات می‌تواند به افزایش استانداردهای کیفی روابط عمومی کشور کمک کند و به تقویت نقش آن به عنوان یک مشاور استراتژیک در تصمیم‌گیری‌های کلان بینجامد، یادآور شد: روابط عمومی همچنین به عنوان پل ارتباطی میان دولت، صنعت و مردم عمل کرده و با ترویج وفاق ملی، به تحکیم وحدت و همدلی در جامعه می‌پردازد.

وی با بیان اینکه امروز، در روز ارتباطات، فرصتی مغتنم برای بررسی نقش و اهمیت روابط عمومی در صنایع معدنی و فولادی فراهم آمده است، تصریح کرد: در دنیای پیچیده و در حال تحول امروزی، روابط عمومی به عنوان ابزاری کلیدی برای ایجاد ارتباطات مؤثر، انتقال اطلاعات و شکل‌دهی به افکار عمومی شناخته می‌شود.

ستوده‌نیک با بیان اینکه صنایع معدنی و فولادی به عنوان ارکان اصلی اقتصاد کشور، نیازمند ارتباطات شفاف و مؤثر برای پیشبرد اهداف و برنامه‌های خود هستند، اظهار کرد: در این راستا، مدیران این صنایع باید به‌طور جدی به اهمیت روابط عمومی بپردازند.

وی با تاکید بر اینکه روابط عمومی در زمینه تعاملات بین‌المللی و زمینه جذب سرمایه‌گذاری‌های خارجی  نیز از نقش مهمی برخوردار است، افزود: ایجاد یک تصویر مثبت و مستحکم از صنعت ایران در جامعه جهانی، امری ضروری به شمار می‌رود و حوزه روابط عمومی‌ها می‌تواند از طریق رسانه‌های بین‌المللی و شرکت در رویدادهای جهانی، به بهبود چهره صنعت معدنی و فولادی ایران کمک کرده و زمینه جذب سرمایه‌گذاری‌های خارجی را فراهم کند.

ستوده‌نیک همچنین با اشاره به اینکه  مسئولیت‌های اجتماعی بخشی جدایی‌ناپذیر از عملکرد روابط عمومی‌ها محسوب می‌شود، تصریح کرد: با اتخاذ یک رویکرد فعال و مسئولانه، صنایع با کمک روابط عمومی‌های خود می‌توانند به حل مسائل اجتماعی و اقتصادی محلی کمک کرده و بدین ترتیب تصویر مثبتی از خود در افکار عمومی ایجاد کنند، ضمن اینکه این اقدامات شامل برنامه‌های حمایتی از جامعه، پروژه‌های زیست‌محیطی و ترویج فرهنگ کارآفرینی می‌شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha