• شنبه / ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۴ / ۲۲:۲۵
  • دسته‌بندی: البرز
  • کد خبر: 1404022719637
  • خبرنگار : 50024

دبیر شورای اطلاع‌رسانی دولت:

به جای جدال بی‌ثمر با منتقدان بر حل مشکلات مردم تمرکز کنیم

به جای جدال بی‌ثمر با منتقدان بر حل مشکلات مردم تمرکز کنیم

ایسنا/البرز دبیر شورای اطلاع ‌رسانی دولت گفت: امروز مردم ما دقیق و هوشیارند و می‌توانند تفاوت بین دعوای شخصی و تلاش‌های واقعی برای حل مشکلات را تشخیص دهند. بنابراین، وقت خود را صرف جدال‌های بی‌ثمر با منتقدان نکنیم و تمرکز را بر حل مسائل مردم بگذاریم.

محمد گلزاری در اجلاسیه روابط عمومی‌های وزارت جهاد کشاورزی که شامگاه شنبه ۲۷ اردیبهشت در مرکز آموزش عالی امام خمینی (ره) در کرج برگزار شد با بیان اینکه روابط عمومی‌ها خط مقدم ارتباط با مردمند، اظهار کرد: روابط عمومی در سازمان‌ها مانند دروازه‌بان فوتبال است؛ حتی اگر تمام موقعیت‌ها را مهار کند، با دریافت یک گل از زاویه بسته، تمام شکست به گردن او می‌افتد. این در حالی است که مهاجمان اگر فقط یک گل بزنند، نماد موفقیت تلقی می‌شوند. این مقایسه، بیانگر مظلومیت روابط عمومی‌ها در ساختار اداری است.

گلزاری با بیان اینکه روابط عمومی نباید تنها پس از وقوع رویدادها فعال شود، افزود: روابط عمومی آتش‌نشان نیست که پس از بحران وارد عمل شود؛ این نهاد باید از ابتدای فرآیند تصمیم‌گیری حضور داشته باشد و در طراحی سیاست‌ها ایفای نقش کند.

وی تأکید کرد: در جهان امروز که رسانه‌ها و افکار عمومی بشدت حساس و دقیقند، نمی‌توان با توجیه‌های دیرهنگام مسائل را مدیریت کرد. باید روابط عمومی را به عنوان بخشی از فرآیند سیاست‌گذاری و تصمیم‌سازی تلقی کنیم، نه صرفاً ابزاری برای تبیین تصمیمات گرفته‌شده.

وی تصریح کرد: روابط عمومی دارای اصولی چون صداقت، شفافیت و پاسخ‌گویی است. اما در دولت سیزدهم، دو شاخص کلیدی دیگر نیز مطرح است؛ نخست خوب شنیدن و دوم پرهیز از دعوا.

گلزاری در تشریح این شاخص‌ها گفت: رئیس‌ جمهوری بارها در جلسات استانی به صراحت اعلام کرده‌اند که باید صدای مردم را شنید. اگر تصور کنیم روابط عمومی تنها نقش ارسال پیام دارد قطعاً از افکار عمومی عقب خواهیم افتاد.

دبیر شورای اطلاع‌رسانی دولت با تأکید بر ضرورت حضور فعال روابط عمومی‌ها در فضای مجازی گفت: نمی‌توان از مدیر روابط عمومی انتظار عملکرد حرفه‌ای داشت در حالی که از جریان‌ها و گفت‌وگوهای درون شبکه‌های اجتماعی بی‌خبر است. روابط عمومی باید در این فضاها حضور فعال، رصد مستمر و تحلیل دقیق داشته باشد.

گلزاری همچنین از طرح ایجاد «شبکه مرز تا مرکز» در دولت خبر داد و افزود: دستگاه‌های اجرایی، از جمله وزارت جهاد، آموزش و پرورش و بهزیستی، دارای شبکه‌های ارتباطی جداگانه‌ای هستند، اما این شبکه‌ها به هم متصل نیستند. ما نیاز داریم صدای روستاهای دورافتاده نیز به مرکز برسد؛ چراکه امروز اقدامات مؤثری در نقاط مختلف کشور در حال انجام است که به دلیل نبود شبکه منسجم، به درستی منعکس نمی‌شود.

وی افزود: تجربه همکاری با وزارت جهاد کشاورزی در این مسیر، تجربه‌ای موفق و امیدبخش بوده و امیدواریم این مسیر با همفکری و همراهی سایر دستگاه‌ها ادامه یابد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha