• شنبه / ۳ خرداد ۱۴۰۴ / ۰۸:۵۷
  • دسته‌بندی: سیستان و بلوچستان
  • کد خبر: 1404030300862
  • منبع : نمایندگی سیستان و بلوچستان

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان بیان کرد

شاخص ۹۵ درصدی پاسخگویی به خدمات از طریق سامانه پنجره واحد در سیستان و بلوچستان

شاخص ۹۵ درصدی پاسخگویی به خدمات از طریق سامانه پنجره واحد در سیستان و بلوچستان

ایسنا/سیستان و بلوچستان معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری سیستان و بلوچستان با بیان اینکه این استان با شاخص ۹۵ درصد پاسخگویی به خدمات از طریق سامانه پنجره واحد در زمره استان‌های با عملکرد مطلوب ارزیابی می‌شود،گفت: همچنین، میانگین زمان پاسخگویی خدمات از طریق این سامانه در استان ۲۶ روز بوده که نشان‌دهنده مدیریت مؤثر زمان پاسخگویی است.

فرامرز لکزایی امروز شنبه سوم خرداد در اولین نشست کارگروه ضوابط اجرایی سامانه پنجره واحد مدیریت زمین سیستان و بلوچستان با اشاره به اسناد بالادستی ضرورت اجرای خدمات حوزه زمین و ساختمان در قالب یک پنجره واحد، افزود: پروژه سامانه پنجره واحد مدیریت زمین به عنوان یکی از ۲۳ پروژه اولویت‌دار دولت الکترونیک شناخته می‌شود و بر اساس ماده پنج مصوبه ستاد هماهنگی مبارزه با مفاسد اقتصادی در سال ۱۴۰۱، به عنوان یک راهبرد فراقوه‌ای برای مقابله با زمین‌خواری به تصویب رسیده است.

وی بیان کرد: دو هدف اصلی این سامانه، پیشگیری از مفاسد زمین‌خواری و ساماندهی الگوی ارائه خدمات در حوزه املاک و مستغلات است، این سامانه علاوه بر این اهداف، کارکردهای متنوعی همچون مدیریت هوشمندانه فرآیندهای بین دستگاهی، ایجاد سازوکارهای مناسب جهت پیشگیری از جرایم و مفاسد، جلوگیری از جعل استعلامات و مجوزها، حذف بسترهای تبانی و ارتشا، و هدایت سرمایه‌گذاران و متقاضیان به بهره‌برداری اصولی از اراضی استان بر اساس ضوابط آمایش سرزمین را شامل می شود.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل سیستان و بلوچستان با اشاره به پیشرفت‌های صورت گرفته در این سامانه، خاطرنشان کرد: خوشبختانه سازوکارهای این سامانه در استان به میزان قابل توجهی عملیاتی شده و از بین ۳۰ دستگاه خدمات‌رسان، ۲۴ نهاد متولی، الگوی ارائه خدمت خود را در بستر این سامانه به هموطنان ارائه می‌دهند.

وی ادامه داد: سامانه پنجره واحد مدیریت زمین در سطح سیستان و بلوچستان دارای هفت زیرسامانه اصلی است که شامل پورتال تخصصی حوزه زمین و ساختمان، درگاه ارتباطی متقاضیان، پایش اراضی استان، برنامه کاربردی تبادل استعلامات و مجوزهای حوزه زمین، ابزارهای پشتیبان کاربران عمومی و تخصصی، زیرسامانه تحلیل و ارزیابی فعالیت ذینفعان و سیستم‌های مدیریت کارگزاران است.

وی همچنین به اهمیت برگزاری نشست‌های کارگروه اشاره کرد و گفت: هدف اصلی این نشست‌ها شناسایی خلأها و نواقص موجود در سامانه بوده، لازم است تا علاوه بر تسریع اتصال دستگاه‌های فاقد ارتباط به سامانه مدیریت پنجره واحد زمین، تهیه و بارگذاری نقشه‌ها و عکس‌های هوایی دستگاه‌های خدمات‌رسان اصلی نیز در دستور کار قرار گیرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از دادگستری استان، لکزایی بر اهمیت آموزش کاربران تأکید کرد و افزود: هرگونه تأخیر یا اشتباه در ارائه پاسخ‌ها که منجر به اخلال در فرآیندهای ارائه خدمت و نارضایتی مخاطبان شود، قابل پذیرش نیست. بنابراین دبیرخانه کارگروه پنجره واحد مدیریت زمین باید علاوه بر استمرار آموزش‌های کاربردی، با مصادیق ترک فعل متولیان این حوزه به‌طور جدی برخورد کند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha