عزتالله طیبیراد، شنبه سوم خرداد، در نشست ستاد استانی هماهنگی اجرای برنامه ملی نماد اظهار کرد: بدون شک شورای آموزش و پرورش بهعنوان عالیترین نهاد تصمیمگیری در این حوزه، نقش محوری در تحقق اهداف این برنامه دارد.
وی افزود: لازم است که ظرفیت تمامی دستگاههای همکار به بهترین شکل ممکن برای اجرای مؤثر این برنامه بهکار گرفته شود، همچنین برگزاری کارگاههای آموزشی و توجیهی برای مدیران مدارس و مسئولان مربوطه، گامی ضروری در مسیر آگاهسازی و توانمندسازی اجرای برنامه نماد خواهد بود.
معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش کردستان ادامه داد: ما با برگزاری کارگاههای تخصصی برای مدیران مدارس در نظر داریم تا ضمن ارتقای سطح شناخت، امکان اجرایی شدن این برنامه را در سطوح مختلف فراهم آوریم و از سوی دیگر، تهیه و تدوین یک برنامه عملیاتی منسجم و دقیق، لازمه تحقق اهداف تعیینشده است.
وی بیان کرد: اجرای موفقیتآمیز آزمون غربالگری نیز از جمله اقداماتی است که به شناخت دقیقتر وضعیت روانی و اجتماعی دانشآموزان کمک کرده است.
طیبی راد خاطرنشان کرد: با این حال، کمبود اعتبارات و تجهیزات در برخی مناطق، روند رهگیری اجرای برنامه را با مشکلاتی مواجه کرده است. این مسئله ایجاب میکند که با پیگیریهای جدی، راهکارهایی برای تأمین این نیازها ارائه شود.
وی در ادامه گفت: نکته مهم دیگر این است که هر دستگاهی که ورود ضعیف در روند اجرای برنامه ملی نماد داشته باشد، مصداق ترک فعل خواهد بود و مطابق دستور صریح دادستان، لازم است با این موضوع برخورد صورت گیرد.
معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش کردستان تاکید کرد: اقدامات مقابلهای ما باید بر اساس اطلس آسیبهای اجتماعی که با رویکرد تخصصی تدوین شده است، استوار باشد؛ این اطلس به ما امکان میدهد تا سیاستگذاریها و برنامههای اجرایی را بهگونهای هدفمند و اثربخش هدایت کنیم.
وی در پایان یادآور شد: تأکید میکنم که این برنامه تنها با همکاری جدی، تعامل مؤثر و برنامهریزی اصولی به اهداف خود خواهد رسید. انتظار داریم تمامی دستگاههای همکار با جدیت پای کار بیایند و از هیچ تلاش و ابتکاری دریغ نکنند تا بتوانیم آیندهای سالم، ایمن و پربار برای نسل آینده رقم بزنیم.
انتهای پیام
نظرات