هوشنگ بازوند، سوم خردادماه در نشست بررسی مسائل و مشکلات و وضعیت راههای استان مرکزی اظهار کرد: شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور، ۵۷۰ هزار میلیارد ریال بابت اجرای طرحهای مختلف به هزار پیمانکار بدهکار است ولی همچنان برای حل مشکلات و ادامه روند ساختوساز به فعالیت خود ادامه میدهد.
وی با بیان اینکه قطار سریعالسیر اصفهان به قم توسط صنایع اصفهان حدود ۱۳.۵ میلیارد یوان، تأمین اعتبار شده است گفت: میتوان در استان مرکزی نیز از فرصت صنایع برای احداث قطار سریعالسیر استفاده کرد. ما هنوز یک متر قطار سریع السیر در کشور نداریم در حالی که این مهم یک مطالبه جدی از طرف مردم است.
بازوند با تاکید بر لزوم تکمیل عملیات کمربندی خمین عنوان کرد: کار عملیاتی آزادراه اراک به سمت بروجرد نیز هرچه سریعتر باید شروع شود.
نادرقلی ابراهیمی، رئیس مجمع نمایندگان استان مرکزی نیز اظهار کرد: احداث آزادراه تهران به اراک، درخواست تمام نمایندگان مردم در استان مرکزی است چراکه شازند، اراک، فرمهین، آشتیان، تفرش و ساوه را به هم اتصال میدهد و همگرایی ما در استان را به شدت افزایش میدهد. این آزادراه باید هرچه زودتر تعیین تکلیف و سرمایه گذار آن مشخص شود.
وی افزود: تعریض محور اراک به فرمهین وارد هجدهمین سال خود میشود و همچنان سه زیرگذر و تعریض روستای ایبک آباد این مسیر بلاتکلیف مانده است. در این محور، دائما تصادف داریم و به هر روشی که هست باید تعیین تکلیف شود.
انتهای پیام
نظرات