• شنبه / ۱۰ خرداد ۱۴۰۴ / ۰۸:۳۰
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 1404031005734
  • خبرنگار : 50037

عضو شورای شهر همدان:

افزایش کرایه تاکسی و اتوبوس در همدان غیرکارشناسی بود

افزایش کرایه تاکسی و اتوبوس در همدان غیرکارشناسی بود

ایسنا/همدان رئیس کمیسیون سرمایه‌گذاری، مالی و گردشگری شورای شهر همدان با انتقاد از افزایش کرایه تاکسی و اتوبوس در همدان و غیرکارشناسی دانستن آن، گفت: این تصمیم موجب نارضایتی دوطرفه مردم و تاکسیرانان شده است، قبل از اتخاذ این تصمیم متأسفانه هشدارها نادیده گرفته شد.

حمید بادامی‌نجات شنبه ۱۰ خرداد در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: بارها نسبت به عواقب افزایش نرخ کرایه‌های حمل‌ونقل عمومی در سال ۱۴۰۴، ‌از جمله نارضایتی عمومی هشدار داده شده بود، اما متأسفانه رفتارهای غیرکارشناسی و با هدف جلب رضایت گروهی خاص، منجر به تصویب این مصوبه شد. 

وی با اشاره به افزایش بی‌سابقه کرایه تاکسی و اتوبوس، افزود: در سال ۱۴۰۴شاهد افزایش بیش از ۷۰ درصدی و بعضا دو برابری نرخ کرایه اتوبوس و تاکسی بودیم که موجی از نارضایتی مردم را به دنبال داشت. 

این عضو شورای شهر همدان با بیان اینکه قبل از مصوب شدن افزایش نرخ و طرح این موضوع در صحن شورا نسبت به عواقب آن هشدار داده شد و با وجود اعلام مخالفت اما متأسفانه این هشدارها نادیده گرفته شد، افزود: با وجود پیگیری‌های متعدد و مذاکره با فرماندار و با ارائه توضیحات در خصوص تأثیرات این تصمیم بر اقشار مختلف جامعه متأسفانه نتیجه‌ای حاصل نشد و هیأت تطبیق مصوبه شورای شهر را تأیید کرد. 

عضو شورای اسلامی شهر همدان با بیان اینکه این افزایش نرخ نه تنها مردم، بلکه بخشی از تاکسیرانان را نیز ناراضی کرده است، تصریح کرد: این افزایش کرایه موجب کاهش تعداد مسافران شده و بسیاری از خطوط حمل‌ونقل به این موضوع اذعان دارند که درآمد آنها به این دلیل کاهش یافته است. 

رئیس کمیسیون سرمایه‌گذاری، مالی و گردشگری شورای شهر همدان ادامه داد: در مواردی که مسافران برای رسیدن به مقصد نهایی نیاز به استفاده از دو خط تاکسی دارند، هزینه پرداختی از کرایه تاکسی‌های اینترنتی نیز بیشتر می‌شود و این امر مردم را به سمت استفاده بیشتر از تاکسی‌های اینترنتی سوق داده است. 

بادامی‌نجات با بیان اینکه این اتفاقات نتیجه یک کار غلط و غیرکارشناسی بود که در زمان تصویب به آن تذکر داده شده بود، هشدار داد: پیش‌بینی می‌شود در صورت عدم تدبیر و ادامه این روند، تاکسیرانی شهر همدان تا پایان سال جاری یا در سال‌های آینده به سمت انحلال حرکت کند. 

وی با تأکید بر اینکه حل این بحران نیازمند کار کارشناسی و نگاهی چندبعدی است ، اظهار کرد: ساماندهی تاکسی‌ها از طریق اپلیکیشن و استفاده از فناوری برای بهبود خدمات می‌تواند در این راستا تأثیرگذار باشد. 

رئیس کمیسیون سرمایه‌گذاری، مالی و گردشگری شورای شهر همدان گفت: ارائه امتیازات و یارانه از سوی دولت، شورای شهر و شهرداری به تاکسیرانان برای کمک به چرخه کاری و معیشت آن‌ها از دیگر راهکارها به منظور بهبود وضعیت تاکسیرانان و عبور از این بحران است. 

بادامی‌نجات خواستار جلوگیری از افزایش نرخ‌ها شد و بیان کرد: تأمین هزینه‌های جاری تاکسیرانان از طرق دیگری به غیر از افزایش نرخ کرایه موجب رضایت‌مندی رانندگان تاکسی و به دنبال آن استقبال بیشتر مردم از این سیستم حمل و نقلی خواهد شد.

اکبر کاوسی‌امید، رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر همدان نیز در این جلسه گفت: راه‌اندازی تاکسی هوشمند در شهرداری به مصلحت شهر و تاکسیرانان بوده و درآمد آنها را افزایش می‌دهد.

وی درباره راه‌اندازی تاکسی هوشمند شهرداری و نظر مخالف هیأت تطبیق، اظهار کرد: به شهردار تذکر می‌دهم که متأسفانه نماینده شهرداری گزارش ناقص در هیأت تطبیق ارائه کرده است.

وی با انتقاد از معطل گذاشتن این موضوع در هیأت تطبیق توسط شهرداری، گفت: چرا با وجود بررسی این موضوع در کمیسیون فنی عمرانی و حمل و نقل و ترافیک و ارائه طرح همچنان معطل ماند؟

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر همدان بیان کرد: راه‌اندازی تاکسی هوشمند در شهرداری به مصلحت شهر و تاکسیرانان بوده و درآمد آنها را افزایش می‌دهد.

کاوسی‌امید با تأکید بر اینکه این اقدام یک کار کارشناسی است، افزود: نماینده شهرداری به موقع در جلسه هیأت تطبیق حضور نیافته و توضیحات لازم را در این خصوص ارائه نکرده است، این موضوع باید بررسی شود.

وی با بیان اینکه ما نیز با انحصار برای یک شرکت مخالف هستیم، تصریح کرد: در دوره قبل طی طرحی مقرر شد شرکت‌های بومی را تقویت کنیم و هر شرکت همدانی توانمند می‌تواند به این موضوع ورود کند.

این عضو شورای اسلامی شهر همدان ادامه داد: معتقد به ورود شرکت همدان پایه در بحث راه‌اندازی تاکسی هوشمند شهرداری هستیم و هر شرکت توانمند را در این راستا حمایت می‌کنیم.

انتهای پیام

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
دیروز ۱۷:۰۸

افزایش 270برابری لازم خودرو و بی‌کفایتی رییس تاکسی رانی و تاکسیرانی همدان نارضایتی رانندگان را در بر داشت مهم نیست؟

avatar
امروز ۰۰:۲۹

در مورد وانت های فلافل فروشی که هر کدام هم یک وانت پشتیبان دارند و باعث ایجاد ازدحام و ترافیک و و موارد بهداشتی از جمله پراکندگی زباله و رفع حاجت خریداران در پشت و اطراف ساختمانها در روبروی بیمارستان فرشچیان هم اقدام نمایید .به محل مناسب سازماندهی ..

avatar
امروز ۰۰:۴۶

بعضی رانندگان تاکسی اونقدر بی انصاف هستند که کرایه نصف مسیر رو اندازه کل مسیر می گیرند طلبکار هم هستند . من هم ۱۰ دقیقه زودتر از خانه خارج میشم سر وقت میرسم سرکارم تاکسی هم سوار نمیشم . اگر هم دیرم بشه از تاکسی اینترنتی استفاده میکنم