به گزارش ایسنا، احمد میرزاده، روز شنبه (دهم خرداد) در مراسم تکریم و معارفه مدیر کانونهای خدمت رضوی استان کرمانشاه، با اشاره به آغاز فعالیت شبکه خادمیاری و کانونهای خدمت رضوی آستان قدس از سال ۱۳۹۵، اظهار کرد: این شبکه توسط شهید رئیسی، تولیت وقت آستان قدس شکل گرفت و در حال حاضر بسیار توسعه پیدا کرده و اثرات و برکات آن در سراسر کشور دیده میشود.
رئیس مرکز خادمیاری و کانونهای خدمت آستان قدس رضوی با بیان اینکه این شبکه رویکرد خدمت به محرومین و تسهیل امر زیارت را در دستور کار خود قرار داده، تصریح کرد: براین اساس دفاتر استانی آن نیز راه اندازی شد تا خدمتهای رضوی در سطح استانها نیز ارائه شود.
وی تاکید کرد: در سال ۱۳۹۸ یک بازنگری در سازماندهی و رویکردهای این شبکه انجام شد و عنوان دفاتر نمایندگی آستان در استانها به مدیریت کانونهای خدمت رضوی تغییر کرد تا یک فضای مردمی و الگوی کار مردم نهاد و مردم پایه در قالب دلدادگان امام رضا(ع) توسعه و سازماندهی شود.
میرزاده اضافه کرد: در حال حاضر در سطح کشور ۳۱ نیروی اداری مستقر هستند و سایر ارکان و اجزاء به شکل مردمی فعالیت میکنند.
وی خاطرنشان کرد: در ادامه کار با توجه به نیاز جامعه و دغدغههای مقام معظم رهبری در حوزه اجتماعی، در ساختار این تشکیلات ۲۰ کانون تخصصی نیز شکل گرفت و وظایف و ماموریتهای مشخصی پیدا کردند.
رئیس مرکز خادمیاری و کانونهای خدمت آستان قدس رضوی اعلام کرد: هم اکنون در سراسر کشور ۱۶۰ هزار خادمیار و یاور رضوی با ماموریت گرهگشایی و خدمت رسانی به مردم با نام امام رضا(ع) سازماندهی شدهاند.
میرزاده اضافه کرد: خدماتی که ارائه میشود بستری برای تعمیق ارتباط جامعه و امت با امام رضا(ع) است و باید چتری باز شود که همه اقشار جامعه و همه سلایق در استانها بتوانند زیر این چتر قرار گیرند.
وی در ادامه به دو رویکرد مهم مرکز خادمیاری و کانونهای خدمت آستان قدس رضوی اشاره کرد و گفت: بنا به تاکید مقام معظم رهبری در سالهای اخیر روی مسئله تسهیل امر ازدواج و جوانی جمعیت و فرزندآوری، ما نیز این دو مقوله را به عنوان اولویتهای خود در نظر گرفتهایم و ستادی نیز برای آن راه اندازی کردهایم تا تسهیل گریهایی در این زمینهها انجام دهیم.
در این مراسم احمد رجبی به عنوان مدیر جدید کانونهای خدمت رضوی استان کرمانشاه معرفی و از زحمات سیدمحمد جعفر امامیان مدیر قبلی قدردانی شد.
انتهای پیام
نظرات