• چهارشنبه / ۱۴ خرداد ۱۴۰۴ / ۱۰:۰۵
  • دسته‌بندی: فارس
  • کد خبر: 1404031409040
  • خبرنگار : 50649

دبیر جامعه روحانیت شیراز:

حفظ کشور با اولویت‌دهی به جایگاه معلم میسر می‌شود

حفظ کشور با اولویت‌دهی به جایگاه معلم میسر می‌شود

ایسنا/فارس دبیر جامعه روحانیت شیراز بر ضرورت توجه به جایگاه معلم در جامعه تاکید کرد و گفت: اگر خواهان حفظ کشور هستیم، جایگاه معلم باید بالاترین اولویت را داشته باشد.

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحی‌الدین طاهری چهارشنبه، ۱۴ خرداد در دیدار با مدیرکل آموزش‌وپرورش استان فارس با اشاره به نقش بنیادین معلمان در ساختار کشور، توجه ویژه به جایگاه آنان را یک ضرورت انکارناپذیر دانست و گفت: ریشه بسیاری از آسیب‌ها و مشکلات کشور در بی‌توجهی به معلمان نهفته است.

وی با بیان اینکه اگر معلم همچنان با دغدغه‌های معیشتی دست‌وپنجه نرم کند، این موضوع در آینده کشور و نسل‌های بعدی تأثیرگذار خواهد بود، افزود: پژوهشگران حوزه‌های اجتماعی و سیاسی نیز اذعان دارند که بخشی از تنش‌های جامعه ناشی از بی‌توجهی به معلمان است.

طاهری افزود: مدیر موفق در آموزش‌وپرورش کسی است که بهبود وضعیت معیشتی و روانی معلم، نخستین دغدغه‌ او باشد. این امر تضمین‌کننده تربیت درست دانش‌آموزان خواهد بود. اگر تنها به همین نکته به‌طور اصولی پرداخته شود، آینده کشور نیز تضمین می‌شود.

رئیس هیات امنای آستان حضرت سید علاءالدین حسین (ع) همچنین با اشاره به لزوم تغییر رویکرد آموزش‌وپرورش متناسب با تفاوت‌های فردی دانش‌آموزان در یادگیری و استعداد گفت: همان‌گونه که رهبر معظم انقلاب بر اهمیت مدارس استعدادهای درخشان تأکید دارند، آموزش‌وپرورش نیز باید راهبردهای خود را به‌گونه‌ای اصلاح کند که به شناسایی و پرورش استعدادهای اختصاصی هر دانش‌آموز در زمینه‌های مورد علاقه‌ او منجر شود. نباید همه امکانات صرف تربیت گروهی خاص با استعداد تحصیلی در چند رشته محدود شود.

وی با تأکید بر لزوم شناسایی استعدادهای برتر حتی در مناطق دورافتاده و کم‌برخوردار افزود: بسیاری از استعدادهای درخشان در دل روستاها و مناطقی دور از امکانات رشد یافته‌اند و در آینده به دانشمندان و متخصصان برجسته کشور تبدیل خواهند شد. آموزش‌وپرورش باید برای شناسایی و حمایت از چنین استعدادهایی برنامه‌ریزی هدفمند داشته باشد.

وی با اشاره به نقش آموزش‌وپرورش در تأمین آینده روشن دانش‌آموزان از همه اقشار جامعه، تصریح کرد: شناخت درست استعدادها و علایق دانش‌آموزان از همان دوران ابتدایی، افزون بر کاهش آسیب‌های اجتماعی و جرائم، می‌تواند جامعه‌ای سالم، شاداب و پویا را برای آینده کشور تضمین کند.

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha