• پنجشنبه / ۱۲ تیر ۱۴۰۴ / ۲۱:۰۲
  • دسته‌بندی: لرستان
  • کد خبر: 1404041207928
  • خبرنگار : 50175

کمربندی غربی خرم‌آباد در آستانه‌ی اجرا

کمربندی غربی خرم‌آباد در آستانه‌ی اجرا

ایسنا/لرستان استاندار لرستان گفت: پروژه کمربندی غربی خرم‌آباد گام مهمی برای کاهش ترافیک شهری و روان‌سازی عبور کریدور شمال–جنوب است.

سید سعید شاهرخی پنجشنبه، ۱۲ تیر در نشست بررسی و هماهنگی اجرای پروژه کمربندی غربی شهر خرم‌آباد که با حضور مدیران ارشد شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل کشور و مسئولان استانی برگزار شد، اظهار کرد: کمربندی غربی خرم‌آباد یکی از پروژه‌های مهم و زیرساختی استان است که طول مسیر آن با احتساب رمپ‌ها حدود ۱۴ کیلومتر خواهد بود. کارشناسان شرکت زیرساخت بازدید میدانی از این مسیر انجام داده و نقطه‌نظرات فنی خود را برای اجرای قطعات مختلف پروژه ارائه کرده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: با اجرای این کمربندی، خودروهایی که قصد تردد از مسیر غرب به جنوب کشور را دارند، دیگر ناچار به عبور از داخل شهر خرم‌آباد نیستند و این موضوع نقش قابل توجهی در کاهش بار ترافیکی، صرفه‌جویی در مصرف سوخت و انرژی و روان‌سازی تردد خواهد داشت.

استاندار لرستان اضافه کرد: اجرای این پروژه هم برای شهروندان خرم‌آباد و هم برای مسافران عبوری مزایای فراوانی خواهد داشت و موجب افزایش ایمنی تردد در مسیر کریدور شمال به جنوب کشور می‌شود.

شاهرخی با اشاره به اهمیت تأمین منابع مالی و رفع موانع پیش‌رو بیان کرد: از همه ظرفیت‌های قانونی، اعتباری و اجرایی استان برای رفع معارضات مسیر و تسریع در آغاز عملیات اجرایی این پروژه استفاده خواهیم کرد.

وی ادامه داد: تسریع در برگزاری فراخوان انتخاب پیمانکار و شروع عملیات اجرایی در دستور کار قرار دارد و این پروژه می‌تواند در کاهش تصادفات، صرفه‌جویی اقتصادی و ارتقای شاخص‌های حمل‌ونقل استان نقش موثری ایفا کند.

به گزارش ایسنا و به نقل از استانداری لرستان، در این جلسه مدیران وزارت راه و شهرسازی(شرکت زیرساخت) به همراه معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری لرستان از نقاط مختلف این پروژه بازدید نموده و موارد فنی و اجرایی را مورد بررسی قرار دادند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۴-۰۴-۱۳ ۱۰:۳۸

سلام پیشنهاد میکنم محورهای اصلی وفرعی لرستان چون استان لرستان در مسيرهاي کریدورهای شمال جنوب وشرق غربی ایران قرار گرفته است خیلی خوب است که از شمال لرستان از قزوین وکرج وهمدان وساوه اراک تهران قم اصفهان زنجان تبریز به چندین ازاد راه وبزرگراه متصل شون

avatar
۱۴۰۴-۰۴-۱۳ ۱۰:۴۳

سلام پیشنهاد میکنم محورهای لرستان به کرمانشاه وشیرازبه کرمان وسنندج وایلام ودزفول اندیمشک اهواز بندر امام ماهشهر بندر خرمشهر آبادان بخصوص رشت بندر انزلی کاسپین حتما باید راه آهن وایستگاه راه آهن وآزاد راه وبزرگراه برای لرستان طراحی شود

avatar
۱۴۰۴-۰۴-۱۳ ۱۰:۴۷

سلام پیشنهاد میکنم محورهای اصلی وفرعی لرستان راه آهن وایستگاه راه آهن بزرگراه آزاد راه طراحی کنید راه آهن دو خط موازی بشود شهرهای بزرگ خرم آباد بروجرد پلدختر حتما باید کمربندی پهنای باند ۹۰متری دور شهر وچندین تقاطع غیر هم‌سطح برای لرستان وشهرها بسازی

avatar
۱۴۰۴-۰۴-۱۵ ۰۷:۱۷

سلام آقا علیرضا این پیشنهادهایی که جنابعالی دادید خود پایتخت‌هم با این بودجه ای که داره نمیتونه اجرا کنه اینهمه کریدور و راه آهن و اتوبان و وصل شدن به کرمان وشیراز و کرمانشاه وباند ۹۰متری و.. ما که متوجه نشدیم چیو به کجا.البته آرزو برجوانان عیب نیست