سیداحمد احمدیزاده یکشنبه، ۲۲ تیر در آیین افتتاح ۱۴ روستابازار در فارس با تأکید بر اهمیت توزیع بهینه محصولات کشاورزی و حذف واسطههای غیرضروری، اظهار کرد: فاصله قابل توجه قیمت محصولات از مزرعه تا مصرفکننده نهایی، یکی از چالشهای مهم بخش کشاورزی است و این طرح میتواند در تنظیم بازار و حمایت از مصرفکننده مؤثر باشد.
وی با بیان اینکه تشکلهای تعاون روستایی بازیگران اصلی این پروژه ملی هستند، گفت: این شبکه در شرایط بحرانی نیز در تنظیم بازار و کنترل قیمتها، بهویژه برای کالاهای اساسی، نقش مؤثری ایفا کرده و موجب تقویت اقتصاد روستایی و زنجیره ارزش محصولات کشاورزی شده است.
احمدیزاده با اعلام اینکه سهم استان فارس در این اقدام حمایتی تا پایان اجرای طرح، ایجاد ۴۰ روستابازار خواهد بود، افزود: در گام نخست، ۱۴ روستابازار در شهرستانهای مختلف استان از جمله فراشبند با اعتباری بالغ بر ۷۶ میلیارد ریال به بهرهبرداری رسید که طی آن ۶۹ غرفه برای اشتغال مستقیم ۷۴ نفر راهاندازی شده است.
مدیر تعاون روستایی فارس همچنین درباره روند اجرای این پروژه ملی تصریح کرد: این فرآیند شامل برنامهریزی، آموزش، تأمین سازهها و آمادهسازی زیرساختها بوده و برای نقشآفرینی بهتر این طرح، تأمین زمین، اعتبارات لازم، سرمایه در گردش و تسهیلات بانکی کمبهره از مطالبات جدی تعاون روستایی از مسئولان ملی و استانی است.
وی ادامه داد: با برنامهریزیهای انجامشده، تا دهه فجر امسال ۲۵۰ غرفه در ۴۰ نقطه از شهرستانهای فارس راهاندازی میشود که علاوه بر ایجاد ۲۵۰ فرصت شغلی مستقیم، به کاهش نقش واسطهها در زنجیره عرضه کمک میکند.
انتهای پیام
نظرات