• چهارشنبه / ۲۵ تیر ۱۴۰۴ / ۱۲:۳۱
  • دسته‌بندی: گیلان
  • کد خبر: 1404042515707
  • خبرنگار : 50042

سرپرست دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری گیلان:

گیلان می‌تواند در جلب مشارکت‌های عمومی الگو باشد

گیلان می‌تواند در جلب مشارکت‌های عمومی الگو باشد

ایسنا/گیلان سرپرست دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری گیلان با اشاره به ظرفیت بالای گروه‌های مردم‌نهاد و جوانان خلاق در استان گفت: استان گیلان از دیرباز خاستگاه فعالیت‌های فرهنگی، مدنی و داوطلبانه بوده و امروز نیز می‌تواند الگویی در حوزه جلب مشارکت عمومی برای سایر مناطق کشور باشد.

علی فتح‌اللهی امروز چهارشنبه ۲۵ تیر در دیدار با جهانبخش آرمان -مدیرکل ورزش و جوانان استان گیلان- با بیان اینکه نقش مردم در اجرای برنامه‌های فرهنگی و ورزشی باید از حالت نمادین خارج شود، اظهار کرد: آنچه امروز برای اثربخشی در عرصه اجتماعی نیاز داریم، عبور از رویکردهای صرفاً اداری و حرکت به سمت مدل‌های مشارکتی است.

وی افزود: در شرایط کنونی جامعه که مشارکت اجتماعی یکی از مؤلفه‌های سرمایه اجتماعی محسوب می‌شود، ضروری است که دستگاه‌های اجرایی به‌ویژه در حوزه‌های فرهنگ و ورزش، با فراهم کردن زمینه حضور مردم و تشکل‌های مردمی، تحولی در شیوه اداره این برنامه‌ها ایجاد کنند.

فتح‌اللهی با تأکید بر اینکه تجربه‌های گذشته نشان داده هر جا بستر برای مشارکت مردمی فراهم شده، نتایج ماندگارتری حاصل شده است، تصریح کرد: مردم زمانی احساس تعلق و مسئولیت می‌کنند که در فرآیند طراحی و اجرای برنامه‌ها سهم داشته باشند، نه آنکه صرفاً مخاطب یا تماشاگر باشند.

وی ادامه داد: گسترش اعتماد عمومی، افزایش سرمایه اجتماعی، کاهش هزینه‌های اجرایی و تقویت احساس هویت جمعی از جمله دستاوردهای حضور واقعی مردم در میدان عمل است. ما نباید این ظرفیت را نادیده بگیریم یا به شکل تشریفاتی از آن استفاده کنیم.

سرپرست دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری گیلان همچنین با اشاره به ظرفیت بالای گروه‌های مردم‌نهاد و جوانان خلاق در استان گفت: استان گیلان از دیرباز خاستگاه فعالیت‌های فرهنگی، مدنی و داوطلبانه بوده و امروز نیز می‌تواند الگویی در حوزه جلب مشارکت عمومی برای سایر مناطق کشور باشد.

وی خاطرنشان کرد: باید از هم‌اکنون برنامه‌ریزی کنیم تا مناسبت‌هایی مانند دهه فجر، هفته تربیت‌بدنی، هفته جوان و سایر رویدادهای فرهنگی و اجتماعی، به‌تدریج با محوریت گروه‌های مردمی اجرا شود و دستگاه‌ها نقش حمایتی، تسهیل‌گر و نظارتی داشته باشند.

فتح‌اللهی تأکید کرد: برای تحقق این هدف، لازم است آموزش، توانمندسازی، اعتمادسازی و حمایت‌های هدفمند از فعالان اجتماعی در دستور کار قرار گیرد تا در سال‌های آینده شاهد پویایی بیشتر و مشارکت مؤثرتر در اجرای برنامه‌ها باشیم.

وی در پایان گفت: آینده‌نگری در مدیریت اجتماعی ایجاب می‌کند که مردم را به‌عنوان صاحبان واقعی جامعه، به میدان آوریم و با استفاده از ظرفیت‌های آن‌ها، کیفیت، اثربخشی و رضایتمندی عمومی را در اجرای برنامه‌های فرهنگی و ورزشی ارتقا دهیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha