محمدعلی طالبی عصر شنبه ۱۱ مرداد در نشست شورای هماهنگی روابط عمومیهای استان کرمان ضمن تبریک فرا رسیدن ۱۷ مرداد، روز خبرنگار به فعالان عرصه اطلاعرسانی اظهار کرد: در شرایط امروز کشور و بویژه بعد از جنگ تحمیلی دوازدهروزه، بسیار نیازمند امیدآفرینی در سطح جامعهایم و شاید بار اصلی این مسئولیت به دوش روابط عمومی دستگاهها باشد؛ هم در انعکاس دستاوردها و فعالیتهای نظام اداری و اجرایی کشور و هم در رفع ابهامات، پاسخگویی به انتقادات و نارضایتیهایی که از سوی مردم ابراز میشود و امیدوارم در استان کرمان بیش از گذشته به امیدآفرینی اهتمام داشته باشیم.
وی افزود: روابط عمومی را آیینه کارآمدی حاکمیت میدانیم و در شرایطی که ابزارهای مختلفی برای کاهش سرمایه اجتماعی و کاهش اعتماد میان حاکمیت و مردم به کار گرفته شده، بیان کارآمدی و موفقتهای حاکمیت به دوش روابط عمومیهاست. اگر ما روابط عمومی ضعیفی داشته باشیم، در حقیقت انعکاس ضعف دستگاه اجرایی مربوطه و به نوعی انعکاس ضعف حاکمیت است و باید در این رابطه توجه لازم را داشته باشیم.
استاندار کرمان گفت: شورای هماهنگی روابط عمومی فرصت بسیار خوبی است تا بتوانیم صدای واحدی در درون مجموعه دستگاههای اجرایی استان ایجاد کرده و در خیلی از موضوعات نیازمند صدای واحدیم.
وی تصریح کرد: در مسائل استان کرمان صدای واحد و عزم و اراده مشترک نیاز داریم تا بتوانیم روابط عمومیها و شورای روابط عمومی را روایتگر دستاوردهای دولت و یکی از ابزارهای ایجاد تعامل و هماهنگی و ارتباط قوی میان مردم و حاکمیت قرار بدهیم.
طالبی اظهار کرد: در نگاهی که امروز در استان کرمان حاکم است و توجه به ابعاد مختلف توسعه و تحقق شعار سال (سرمایهگذاری برای تولید) وجود دارد، روابط عمومی را بخشی از مدیریت کلان توسعه میدانم.
وی با اشاره به ضعفهایی که در گذشته در این حوزه وجود داشته و اینکه نتوانستیم توسعه را به یک گفتمان عمومی در جامعه تبدیل کنیم، افزود: روابط عمومی نقش بسیار حائز اهمیتی دارد برای اینکه مردم را درگیر مباحث توسعه در بخشهای کلان بکند و این به عنوان بخشی از مدیریت کلان توسعه است و باید تسهیل کننده مسیر ایجاد این گفتمان در سطح استان باشد و متناسب با این نقش، آموزشهایی برای مجموعه روابط عمومی تدارک ببینیم.
استاندار کرمان گفت: بخشی از کار ما، عمومی کردن موضوع توسعه در بدنه دستگاههای اجرایی است و شاید یکی از موانع توسعه در استان را بتوانیم بدنه مدیریتی دستگاههای دولتی بدانیم که همراهی و چابکی لازم را برای موضوع توسعه نداشته باشند و نتوانند همگام با مدیران ارشد استان حرکت کنند بنابراین نیازمند کمک روابط عمومیها برای ایجاد تحول در نگرش کارکنان دستگاههای مختلف هستیم.
وی با اشاره به مشکلات ساختار روابط عمومی، کمبود امکانات و ... اعلام کرد: اعتبارات را برای انجام کارهای اثرگذار، مسئله نمیبینم و دنبال این هستیم کار، برنامه و طرح خوبی را که روابط عمومیها در شورا پیشنهاد بدهند، بدون هیچ مضایقهای اعتبارات لازم را برای اجرای آنها تامین خواهیم کرد.
طالبی در بخش پایانی سخنانش با تاکید بر لزوم برندسازی برای کرمان، اظهار کرد: اگر از شعار «لبخند دنیا به کرمان ۱۴۰۵»، «کرمان بر فراز» و ... حرف میزنیم، هدف اصلی ما تغییر نگاه به کرمان و فراهم کردن فرصتهای جدید در موضوعات مختلف و توسعه است.
وی افزود: برندینگ، مجموعهای از ویژگیهایی است که در کرمان میتوان از آن نام برد و اگر امروز وقتی عنوان کرمان مطرح میشود برخی مسائل به ذهن میآید، باید این برندینگ به گونهای تغییر داده و اصلاح شود که کار بزرگی است و امروز این مسئولیت به دوش ماست تا مجموعهای از ویژگیهای مثبت به ذهن بیاید و همراه با افتخارات بزرگ در عرصههای مختلف باشد.
انتهای پیام
نظرات