• چهارشنبه / ۱۵ مرداد ۱۴۰۴ / ۱۱:۳۸
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 1404051509265
  • خبرنگار : 50121

گلایه مردم اردستان از سیستم درمان و پاسخ مسئولان

رئیس بیمارستان شهید بهشتی اردستان: هیچ‌گونه رابطه مالی پنهان میان پزشک و بیمار قابل قبول نیست

رئیس بیمارستان شهید بهشتی اردستان: هیچ‌گونه رابطه مالی پنهان میان پزشک و بیمار قابل قبول نیست

ایسنا/اصفهان جمعی از شهروندان اردستان و ساکنان روستاهای اطراف نسبت به وضعیت نامطلوب نوبت‌دهی درمانگاه بیمارستان شهید بهشتی اردستان ابراز نارضایتی کرده‌اند.

به گفته شهروندان، سامانه تلفنی نوبت‌دهی این درمانگاه که مقرر شده هر روز از ساعت ۱۷:۰۰ فعال باشد، یا دچار اختلال است یا بلافاصله پس از شروع، اعلام می‌شود که نوبت‌ها تکمیل شده‌اند. به گفته شهروندان پاسخ درستی نیز به مطالبات آنان داده نمی‌شود.

یک شهروند ساکن روستای امیران در گفت‌وگو با ایسنا می‌گوید: چند روز است که پشت سر هم رأس ساعت ۵:۰۰ عصر تماس می‌گیرم، یا اصلاً تلفن وصل نمی‌شود یا نوبت‌ها پر شده است. منِ روستایی که دسترسی به اینترنت ندارم، چطور باید دکتر برم؟

یکی دیگر از مراجعه‌کنندگان نیز اظهار می‌کند: نوبت حضوری نیز خیلی سخت شده، از صبح زود باید بیاییم و باز هم معلوم نیست ویزیت بشویم یا خیر. خیلی وقت‌ها مجبور می‌شیم بدون نتیجه برگردیم.

ارجاع بیماران به مطب خصوصی؛ موضوعی نگران‌کننده

برخی بیماران نیز نسبت به ارجاع مکرر از سوی پزشکان متخصص درمانگاه به مطب‌های خصوصی‌شان ابراز نگرانی کرده‌اند.

یکی از بیماران که به پزشک متخصص مراجعه کرده، می‌گوید: دکتر بدون اینکه معاینه کامل کند گفت بیا مطب، آنجا کامل‌تر رسیدگی می‌کنم، ولی وقتی رفتم، همون خدمات معمولی را ارائه داد، فقط با هزینه سه برابری.

او ادامه می‌دهد: وقتی امکانات در درمانگاه است، چرا باید برای همان خدمات به مطب برویم و پول آزاد بدهیم؟ برای ما که درآمد ثابتی نداریم، این فشار واقعاً سنگین است.

نوبت‌دهی درمانگاه مشکل دارد، ولی ارجاع غیرضروری به مطب خط قرمز است

در پی گزارش‌های مردمی و نارضایتی برخی بیماران از روند نوبت‌دهی و ارجاع به مطب‌های خصوصی، سیدحامد روحانی، رئیس بیمارستان شهید بهشتی اردستان در گفت‌وگو با ایسنا به تشریح وضعیت موجود پرداخت.

وی با تأکید بر وجود کاستی‌ها در بخش نوبت‌دهی می‌گوید: باید قبول کنیم که در بخش نوبت‌دهی درمانگاه بیمارستان، به‌دلیل وضعیت اجتماعی منطقه و همچنین محدودیت‌های زیرساختی، با مشکلات اساسی روبه‌رو هستیم. با این حال، دغدغه اصلی رفع این مشکلات است و تلاش می‌کنیم در آینده‌ای نزدیک، این روند به شکل مؤثری اصلاح شود.

روحانی می‌افزاید: به همه پزشکان متخصص درمانگاه تأکید کرده‌ایم تا زمانی که بیمار در درمانگاه حضور دارد، باید در همان‌جا ویزیت شود. خط قرمز ما تکریم بیمار است. به پزشکان ابلاغ شده به‌هیچ‌عنوان حق ندارند مراجعه‌کننده را برای دریافت خدماتی که در درمانگاه هم امکان‌پذیر است، به مطب خصوصی ارجاع دهند.

رئیس بیمارستان اردستان با اشاره به برخی گلایه‌ها از ارجاع بیماران به مطب‌ها بیان می‌کند: هیچ‌گونه رابطه مالی پنهان میان پزشک و بیمار قابل قبول نیست. اگر موردی گزارش شود، قطعاً با آن برخورد خواهیم کرد.

روحانی تصریح می‌کند: وظیفه ما تأمین سلامت مردم و اجرای سیاست‌های دانشگاه علوم پزشکی اصفهان است. با توجه به تجهیزات و زیرساخت‌های مناسب بیمارستان، خدمات درمانی لازم باید تا حد امکان در داخل درمانگاه ارائه شود و ارجاع به مطب فقط در موارد خاص و تخصصی و با رضایت بیمار انجام شود.

وی با اشاره به وضعیت خاص شهرستان خاطرنشان می‌کند: اردستان منطقه‌ای محروم با تعداد محدودی از پزشکان متخصص است. برای همین، صدور مجوز مطب را مشروط به اولویت داشتن بیمارستان برای فعالیت پزشکان قرار داده‌ایم. آن‌ها موظفند ابتدا نیازهای بیماران در بیمارستان را پاسخ دهند و تنها در صورت لزوم، درمان تکمیلی در مطب انجام شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha