• شنبه / ۱۸ مرداد ۱۴۰۴ / ۱۲:۲۲
  • دسته‌بندی: لرستان
  • کد خبر: 1404051810764
  • منبع : نمایندگی لرستان

مدیرکل آموزش و پرورش لرستان:

ساختار مدرسه باید تحول‌گرا و توانمندساز باشد

ساختار مدرسه باید تحول‌گرا و توانمندساز باشد

ایسنا/لرستان مدیرکل آموزش و پرورش لرستان بر لزوم هوشیاری، تحول‌گرایی و توانمند بودن ساختار مدرسه تاکید کرد.

سید عیسی سهرابی در آیین افتتاحیه طرح ملی «توانا» که با هدف توانمندسازی معلمان ابتدایی و با حضور ۱۵۰ معلم منتخب استان لرستان به عنوان «مدرس میانی» در محل سالن اجتماعات مرکز آموزش و پژوهش توسعه و آینده‌نگری برگزار شد، با تأکید بر اهمیت هم‌افزایی و ایجاد زبان مشترک میان مدیران و معلمان، گفت: برای دستیابی به یک درک و فهم مشترک از مفاهیم تعلیم و تربیت، باید ادبیات آموزشی مشترکی میان عوامل مدرسه شکل گیرد.

وی اظهار کرد: ساختار مدرسه باید هوشیار، تحول‌گرا و توانمندساز باشد و همان‌گونه که انسان نیاز به هوشیاری دارد، سیستم‌های آموزشی نیز باید نسبت به محیط خود حساس و واکنش‌پذیر باشند.

سهرابی با اشاره به نقش فرهنگ سازمانی در موفقیت برنامه‌های تحولی، تصریح کرد: اگر جو سازمانی مدرسه در تضاد با اهداف برنامه‌های تحول‌محور باشد، دستیابی به نتایج مطلوب امکان‌پذیر نخواهد بود. بنابراین در کنار آموزش معلمان، اصلاح و تقویت فرهنگ سازمانی مدارس نیز ضروری است.

وی مقاومت در برابر تغییر، مقطعی بودن آموزش‌ها بدون تداوم ساختاری، توجه ناکافی به فرهنگ سازمانی مدارس، نبود نظام پایش و ارزشیابی مستمر، محتوای نامناسب برخی از مواد درسی و کم‌توجهی به نقش خانواده‌ها در فرآیند آموزش را به‌عنوان چالش‌های پیش‌ روی اجرای این طرح برشمرد.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی آموزش و پرورش استان در شنبه ۱۸ مرداد، سهرابی با اشاره به تلاش‌های انجام شده در طراحی و اجرای این طرح، خواستار تدوین نظام ارزشیابی بومی شد و گفت: حتی اگر وزارت آموزش و پرورش برنامه‌ای برای پایش نداشته باشد، شما می‌توانید با تعیین اهداف مشخص، یک مدل بومی برای پایش و ارزیابی مستمر طراحی کنید.

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش لرستان نیز بر استمرار و تقویت آموزش‌های تخصصی، حمایت از مدرسه‌های تراز در مسیر سند تحول بنیادین و توسعه مشارکت فرهنگی میان معلمان، مدیران و خانواده‌ها تأکید کرد.

رقیه معتمدی افزود: طرح ملی توانا، یکی از طرح‌های کلیدی وزارت آموزش و پرورش در راستای اجرای نقشه راه تحول بنیادین به شمار می‌رود که با تمرکز بر ارتقای شایستگی‌های حرفه‌ای معلمان، به دنبال ایجاد تغییرات اساسی در شیوه‌های یاددهی - یادگیری در مدارس کشور است.

وی اظهار کرد: مدرسان کارگاه‌های آموزشی این دوره در مشهد دوره‌های لازم را دیده‌اند و بعد از توانمندسازی مدرسان میانی، این مدرسان میانی با حضور در سطح شهرستان‌ها در طول سال تحصیلی ۱۲ هزار معلم ابتدایی را با روش‌های نوین تدریس را آموزش خواهند داد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha