• شنبه / ۲۵ مرداد ۱۴۰۴ / ۱۳:۴۸
  • دسته‌بندی: لرستان
  • کد خبر: 1404052515030
  • خبرنگار : 50175

مدیرکل آموزش و پرورش لرستان مطرح کرد

حرکت به سوی عدالت آموزشی با تکیه بر کار تیمی / ایجاد ۵۷۰ اجتماع یادگیری در لرستان

حرکت به سوی عدالت آموزشی با تکیه بر کار تیمی / ایجاد ۵۷۰ اجتماع یادگیری در لرستان

ایسنا/لرستان مدیرکل آموزش و پرورش لرستان بر لزوم حرکت به‌ سوی عدالت آموزشی با تکیه بر کار تیمی و برنامه‌های مدون و ارتقای کیفیت یادگیری تاکید کرد.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش لرستان در ۲۵ مرداد، سید عیسی سهرابی در جلسه شورای اداری آموزش و پرورش لرستان ضمن تأکید بر نقش مشارکت جمعی اظهار کرد: اجرای برنامه‌ها و عبور از چالش‌های پیش‌ رو، فقط در سایه تعامل، هم‌افزایی و پشتیبانی متقابل امکان‌پذیر خواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: ما در آموزش و پرورش لرستان با برخی چالش‌ها مواجه هستیم و یکی از مهم‌ترین راه‌های حل این مشکلات تیم شدن است. تفاوت تیم با گروه در این است که تیم هدف مشترک دارد، در حالی که گروه ممکن است بدون هدف واحد فعالیت کند.

مدیرکل آموزش و پرورش لرستان بر اهمیت تعهد سازمانی و رعایت انضباط اداری تأکید کرد و افزود: در اداره ها نباید منافع شخصی بر منافع گروهی غلبه کند و نگاه تک‌بعدی به مسائل نیز آسیب‌زا بوده و انگیزه معلمان بزرگ‌ترین سرمایه برای هدف‌گذاری در نظام آموزشی است.

وی با اشاره به ایجاد ۵۷۰ اجتماع یادگیری در استان، اضافه کرد: این اجتماعات، روش‌های نوین را جایگزین شیوه‌های سنتی خواهند کرد و زمینه‌ای برای ارتقای کیفیت یاددهی ـ یادگیری فراهم می‌آورند.

معتمدی معاون آموزش ابتدایی نیز در این جلسه دوره ابتدایی را دوره طلایی هویت‌سازی و شخصیت‌سازی دانش‌آموزان عنوان کرد و افزود: برنامه‌های معاونت آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش در سال تحصیلی ۱۴۰۳ ـ ۱۴۰۴ بر همین اصول استوار است.

به گزارش ایسنا، در ادامه جلسه، به ظرفیت بالای آموزش و پرورش استان نیز پرداخته شد، جایی که با ۲۸ هزار شاغل و ۲۳ هزار بازنشسته فرهنگی روبه‌رو هستیم و متناسب با این جمعیت، تلاش مضاعف و برنامه‌ریزی دقیق برای پاسخگویی به نیازها ضروری است.

از دیگر مباحث جلسه، تأکید بر مولدسازی املاک آموزش و پرورش از طریق جلب مشارکت‌های مردمی و احداث بناهای جدید برای دانش‌آموزان بود. همچنین مفاهیمی چون بیگانگی سازمانی، تعهد سازمانی و تعلق سازمانی به‌عنوان مؤلفه‌های کلیدی فرهنگ اداری مورد تأکید قرار گرفت و لزوم رعایت انضباط اداری به‌عنوان اصل بنیادین مطرح شد.

در این نشست، موضوعاتی مانند اجرای طرح حامی مستمر آموزش‌گیرندگان، برنامه توانا و نیز سیاست‌های دولت چهاردهم در دو محور کلان یعنی توسعه عدالت آموزشی و محرومیت‌زدایی از فضاهای آموزشی و همچنین ارتقای کیفیت فرآیندهای آموزشی و تاثیر بسزای این مسائل بر اتقای جایگاه آموزش و پرورش مورد بررسی قرار گرفت.

در بخش دیگری از جلسه، فرضی‌پور رئیس اداره ارزیابی عملکرد و رسیدگی به شکایات با اشاره به اهمیت انگیزه معلمان گفت: انگیزه و امیدواری معلمان موتور محرکه اصلی آموزش و پرورش است و همین انگیزه می‌تواند جهت‌گیری اهداف کلان دستگاه تعلیم و تربیت را تعیین کند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha