رضا خانهزاد یزدی طی سخنانی به مناسبت هفته دولت، اظهار کرد: در سالهای گذشته، شهرداری قم در دو بخش حمل و نقل عمومی و ITS وضعیت مطلوبی نداشت که به همین دلیل این دو موضوع مورد توجه بیشتری قرار گرفت.
وی با اشاره به اینکه با تلاشهای انجامشده توانستیم زمان سفر با اتوبوس و سر فاصله رسیدن اتوبوس به ایستگاهها را در برخی خطوط در ۱۰ دقیقه و در برخی خطوط دیگر در ۱۵ دقیقه تثبیت کنیم، مطرح کرد: یکی از لازمههای این اتفاق افزایش تعداد اتوبوسها بود که با توجه به شرایط تولید اتوبوس در کشور، مجبور به بازسازی ۳۵ دستگاه اتوبوس شدیم.
معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری قم با بیان اینکه در گام بعدی به موضوع کیفیت سفر مردم در حمل و نقل عمومی ورود کردیم، عنوان کرد: در این عرصه، نگاه ویژهای به رانندهها داشتیم.
وی اضافه کرد: در این راستا نشستی با رانندگان اتوبوسها برگزار و توقعات را تبیین کردیم و علاوه بر آن، کارانهای را نیز برای رانندگان در نظر گرفتیم که با معیارهای مختلفی از جمله نظافت، پوشش، رانندگی ایمن و نظرسنجی مردمی به آنها تعلق میگیرد.
خانهزاد یزدی با اشاره به اینکه برای نخستین بار در منطقه ۸ به صورت نمونه، ایستگاههای سبز را راهاندازی کردیم، تأکید کرد: تلاش کردیم در این ایستگاهها شرایط را بهگونهای فراهم کنیم تا تمام شهروندان با هر محدودیتی بتوانند از خدمات حمل و نقل عمومی استفاده کنند.
به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی استانداری قم در روز سهشنبه ۴ شهریور، وی با بیان اینکه گام بعدی در عرصه حمل و نقل عمومی مدیریت سفر بوده است، تصریح کرد: امروز شهروندان قمی میتوانند از پنج روش مختلف با گوشیهای هوشمند و غیرهوشمند از زمان رسیدن اتوبوس به ایستگاه مدنظر مطلع شوند.
انتهای پیام
نظرات