• دوشنبه / ۱۰ شهریور ۱۴۰۴ / ۱۲:۳۳
  • دسته‌بندی: مازندران
  • کد خبر: 1404061005907
  • خبرنگار : 50199

فرماندار خواستار شد

توجه دولت به عدالت آموزشی و تکمیل پروژه‌های نیمه تمام در قائم‌شهر

توجه دولت به عدالت آموزشی و تکمیل پروژه‌های نیمه تمام در قائم‌شهر

ایسنا/مازندران فرماندار قائم‌شهر با اشاره به تداوم پروژه‌های عمرانی آموزش و پرورش پس از هفته دولت، خواستار توجه بیشتر به عدالت آموزشی و تخصیص اعتبارات لازم برای تکمیل و تجهیز مدارس نیمه‌تمام شد و گفت: در راستای تحقق توسعه آموزشی و وجود ناترازی‌ها تجهیز مدارس به موتور برق ضرورت دارد.

ابوذر قربانی دوشنبه ۱۰ شهریور در آیین افتتاح هنرستان آموزشی عاشورا در قائم‌شهر، با اشاره به روند تداوم پروژه‌ها در حوزه آموزش و پرورش اظهار کرد: پروژه‌های توسعه‌ای در قائم‌شهر تنها محدود به هفته دولت نیست، بلکه همچنان با تلاش مردم و پیگیری مسئولان ادامه دارد و این امر نشان‌دهنده روحیه مشارکت مردمی و توجه به آینده فرزندانمان است.

وی با اشاره به پیشرفت‌های آموزشی در سایه انقلاب اسلامی، گفت: به برکت نظام و انقلاب، توسعه در همه حوزه‌ها به‌ویژه آموزش و پرورش به‌خوبی قابل مشاهده است. زمانی در روستاهای ما حتی مدرسه‌ای وجود نداشت، اما امروز شرایط تحصیلی و امکانات آموزشی برای فرزندان‌مان بسیار بهتر شده است.

قربانی در ادامه به برخی مشکلات موجود در حوزه آموزش قائم‌شهر اشاره کرد و افزود: قائم‌شهر دومین شهر پرتراکم کشور از نظر جمعیت دانش‌آموزی است و این موضوع ایجاب می‌کند که عدالت آموزشی به‌طور ویژه‌تری در این منطقه رعایت شود.

وی ادامه داد: در حال حاضر، ۵ مدرسه در آستانه افتتاح هستند که با وجود استفاده از ظرفیت خیرین، همچنان ناتمام مانده‌اند و نیاز به کمک و تامین اعتبار برای تجهیز و بهره‌برداری دارند.

فرماندار قائم‌شهر با تأکید بر ضرورت آماده‌سازی زیرساخت‌های مناسب برای شرایط خاص، تصریح کرد: با توجه به وضعیت ناترازی انرژی در کشور، برای جلوگیری از آسیب به فرآیند آموزشی و حفظ سلامت دانش‌آموزان، لازم است مدارس به موتور برق اضطراری مجهز شوند.

قربانی همچنین به یکی از پروژه‌های مهم منطقه اشاره کرد و گفت: یک پروژه آموزشی در قائم‌شهر با ۳۳ میلیارد تومان اعتبار دولتی از سال ۱۳۹۷ کلید خورد که خوشبختانه در دولت سیزدهم به بهره‌برداری رسید. این نشان می‌دهد که با پیگیری مستمر و هم‌افزایی میان دولت و مردم، می‌توان پروژه‌های نیمه‌تمام را به سرانجام رساند.

نوسازی مدارس مهم‌ترین چالش است

نماینده قائم‌شهر، سوادکوه، سوادکوه‌شمالی، سیمرغ و جویبار در مجلس شورای اسلامی نیز در این مراسم با تأکید بر ضرورت عمل به وعده‌های داده‌شده گفت: مهم‌ترین چالش ما در حوزه آموزش، نوسازی مدارس است؛ حتی در بدیهی‌ترین امکانات مانند سیستم گرمایشی و سرمایشی نیز با مشکلاتی روبه‌رو هستیم.

علی کشوری، گفت: اگر قول‌هایی که از سمت نمایندگان به مردم داده می‌شود، به مرحله اجرا نرسد، این موضوع به مرور باعث بی‌اعتمادی مردم نسبت به مسئولان و نمایندگان خواهد شد. بنابراین باید نسبت به تحقق وعده‌ها پاسخگو بود.

توجه دولت به عدالت آموزشی و تکمیل پروژه‌های نیمه تمام در قائم‌شهر

وی در ادامه با اشاره به مشکلات زیرساختی مدارس در منطقه، اظهار کرد: بزرگ‌ترین چالش ما در حوزه آموزش، بحث نوسازی مدارس است. هنوز بسیاری از مدارس در مناطق مختلف حوزه انتخابیه، از حداقل استانداردها در تجهیزات و زیرساخت‌های آموزشی برخوردار نیستند.

کشوری به تغییر نگرش نسبت به آموزش فنی و حرفه‌ای اشاره کرد و گفت: در گذشته، خانواده‌ها به هنرستان‌ها به‌عنوان محل تحصیل دانش‌آموزان ضعیف نگاه می‌کردند. اما امروز با ایجاد فضای مناسب آموزشی و امکانات مطلوب، هنرستان‌ها به بستری برای بروز نبوغ و استعداد دانش‌آموزان تبدیل شده‌اند.

وی با قدردانی از خیرین مدرسه‌ساز گفت: این هنرستان با حضور و حمایت خیرین مدرسه‌ساز به بهره‌برداری رسیده که نشان‌دهنده نقش حیاتی مردم در ارتقای سطح آموزش کشور است.

سوادکوه فقیرترین منطقه در فضای آموزشی

دیگر نماینده مردم قائم‌شهر در مجلس شورای اسلامی نیز در این مراسم از وضعیت نامطلوب فضای آموزشی در برخی مناطق حوزه انتخابیه خود به‌ویژه سوادکوه خبر داد و خواستار حمایت بیشتر از پروژه‌های نیمه‌تمام و افزایش مشارکت خیرین شد.

عمران عباسی، گفت: در راستای تحقق عدالت آموزشی، عملیات احداث این مدرسه با کمک خیرین و تصویب در شورای اداری آموزش و پرورش شهرستان آغاز شد و ۱۰ میلیارد تومان اعتبار برای آن تخصیص یافته است.

عباسی با اشاره به مشارکت گسترده مردمی در گذشته، افزود: در سال ۱۳۹۸، بالاترین سطح مشارکت مردمی در حوزه آموزش ثبت شد که رقم آن به ۲۲ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان رسید.

وی با مرور وضعیت پروژه‌های مختلف آموزشی در حوزه انتخابیه گفت: مدرسه خطیرکلا به بهره‌برداری رسیده است و مدرسه ۶ کلاسه متوسطه با ۴۵ درصد پیشرفت فیزیکی در حال ساخت است؛ همچنین مدرسه هر درود نیز نزدیک به بهره‌برداری است.

توجه دولت به عدالت آموزشی و تکمیل پروژه‌های نیمه تمام در قائم‌شهر

عباسی ادامه داد: مدرسه در اسکندرکلا توسط خیرین در حال ساخت است اما نیاز به حمایت بیشتر برای تکمیل دارد.

نماینده قائم‌شهر افزود: در حال حاضر ۱۷ مدرسه در منطقه با شیفت در گردش فعال هستند که این موضوع نشان‌دهنده کمبود فضای آموزشی است.

عباسی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به شرایط بحرانی در برخی شهرستان‌ها افزود: سوادکوه فقیرترین شهرستان از نظر فضای آموزشی در حوزه انتخابیه است. مهاجرت، کمبود اعتبار و عدم توسعه زیرساخت‌ها از عوامل اصلی این وضعیت است. یکی از پروژه‌های آموزشی در این شهرستان با تغییر کاربری آغاز شده اما تنها کمتر از ۵۰ درصد پیشرفت دارد و برای اتمام آن نیاز به ورود جدی دولت و خیرین داریم.

وی همچنین وضعیت پروژه‌های شهرستان سیمرغ را مورد بررسی قرار داد و گفت: در سیمرغ، خیرین کار ساخت مدرسه را آغاز کرده‌اند اما تنها نیمی از پروژه پیش رفته و باید ۵۰ درصد باقی‌مانده نیز توسط خیرین یا دولت تکمیل شود. همچنین یک استخر نیمه‌کاره در این شهرستان وجود دارد که مدت‌هاست رها شده و نیاز به رسیدگی دارد.

نماینده قائم‌شهر تاکید کرد: توسعه آموزش نیازمند همکاری مردم، خیرین و دولت است. بدون تأمین فضای استاندارد آموزشی، نمی‌توان به عدالت آموزشی واقعی دست یافت.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha