حجتالاسلام والمسلمین سعید شهواری سهشنبه ۱۱ شهریور در ادامه بازرسی حوزههای قضایی با حضور در واحدهای اداری و قضایی مجتمع دادگاههای صلح، حقوقی، کیفری، شوراهای حل اختلاف و اجرای احکام بروجرد ضمن دیدار با کارکنان، فرآیند خدمت رسانی قضایی در این مجموعهها را بررسی کرد.
وی در این بازرسیها بر لزوم تقویت همکاریها به منظور ارتقای سطح خدمات تأکید کرد و افزود: تلاشهای شبانهروزی کارکنان دستگاه قضایی نقش مهمی در افزایش رضایت عمومی دارد. بنابراین با همدلی، تعامل سازنده و توان مضاعف میتوان خدمات قضایی را به نحوی ارائه داد که منتهی به رضایت مردم و افزایش اعتماد عمومی شود.
وی همچنین ضمن تاکید بر لزوم استفاده از فناوریهای نوین در فرآیند رسیدگی، گفت: اجرای سیاست پروندههای بدون کاغذ، علاوه بر تسریع در روند رسیدگی موجب کاهش هزینهها و صرفهجویی در زمان خواهد شد. این امر گامی مهم در راستای تکمیل فرآیند هوشمندسازی و ارائه خدمات کارآمد به مردم است.
رئیس کل دادگستری لرستان تصریح کرد: با تلاش همکاران قضایی و اداری شهرستان بروجرد همه شعب دادسرا و دادگاه اعم از حقوقی و کیفری در پایان سال ۱۴۰۳ متعارف بوده و شعبه نامتعارف نداشتیم.
رئیس شورای قضایی استان ادامه داد: ۹۶ درصد ابلاغها در دادگاه بروجرد به صورت الکترونیک انجام میشود که این امر در دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان ۱۰۰ درصد است. همچنین انتخاب کارشناسان با قرعهکشی در دادسرای شهرستان بروجرد ۹۶ درصد بوده و میانگین زمان صدور گواهی عدم سوءپیشینه در شهرستان چهار ساعت است.
پیگیری مستمر موضوعاتی همچون بازدید از زندان، دادرسی الکترونیک، کیفرخواست شفاهی، استفاده از نهادهای ارفاقی، نظارت بر قرارهای منتهی به بازداشت، تسریع در رسیدگی، ارتباط مستمر با اقشار مختلف مردم، برگزاری نشست با اصناف، پیگیری و رفع مشکلات تولیدکنندگان و صنعتگران در چارچوب قانون از جمله موارد دیگری بود که رئیس کل دادگستری استان لرستان بر آن تأکید کرد.
این دوازدهمین سفر رئیس کل دادگستری لرستان و معاونان وی در سال ۱۴۰۴ به منظور بازدید و بازرسی از حوزه های قضایی مختلف استان است.
انتهای پیام
نظرات