• سه‌شنبه / ۱۱ مرداد ۱۳۸۴ / ۱۵:۲۴
  • دسته‌بندی: سیاسی2
  • کد خبر: 8405-05138

/تريبون آزاد دانشجويي/ سردبير يك نشريه‌ي دانشجويي: ـ همه‌ي نگاه‌ها به تشكيل كابينه‌ي دولت جديد است ـ ابتكار عمل مواجهه با اعتراضات با مسوولان است

عضو انجمن حقوق دانشگاه كردستان و سردبير ماهنامه‌ي دانشجويي «ماف» گفت: دو مساله‌ي مهم روز كه قابل بررسي است برخي اعتراضات اخير در برخي شهرها و بحث انتقال قدرت است كه آن را تحت‌الشعاع قرار مي‌دهد و هم‌چنين تشكيل كابينه‌ي دولت جديد است.

«زارع» به خبرنگار سياسي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) گفت: در حال حاضر همه‌ي نگاه‌ها به دولت آينده است و اين‌كه مردم بيشتر از رييس‌جمهور با نمايندگان ايشان طرف هستند و تاثيرات عيني منطقه‌يي آن.

وي ادامه داد: در مورد مساله‌ي اعتراضات اخير در برخي مناطق در روزهاي اخير، اين روند گفتمان اعتراض و برخورد با آن به جاي پيشگيري و يا برخورد منطقي‌تر، يك سيكل باطل است، در حال حاضر ابتكار عمل در اين موارد به دست مسوولان است كه امكان به وجود آوردن بستري مناسب به شيوه‌ي مدني را فراهم كنند كه راهكار آن مطابق اصول قانون اساسي از جمله اصل 26 قانون اساسي كه آزادي احزاب، انجمن‌ها و مطبوعات را به رسميت شناخته و يا اصل 27 قانون اساسي در مورد اعتراضات و اجتماعات است كه با تكيه بر اين اصول و با ابتكار عمل حاكميت، مي‌توان بستري را فراهم كرد كه هر اعتراضي را از حالت خشونت‌آميز به روش‌ها و شيوه‌اي مدني تبديل كرد تا اين سيكل تكراري اعتراض و برخورد را به سازندگي تبديل شود.

زارع با تاكيد بر اين كه «تنها راه، ابتكار عمل و به رسميت شناختن و فراهم كردن زمينه‌ي اعتراضات و اجازه‌ي فعاليت به احزاب و انجمن‌هاي شناسنامه‌دار است»، افزود: اگر اين زمينه فراهم شد، مطمئنا اين سيكل كه هريك ديگري را توليد و تقويت مي‌كند، از بين خواهد رفت.

وي هم‌چنين به مساله‌ي هسته‌يي و اهميت سرنوشت‌ساز اين فعاليت‌ها براي مردم ايران و تاثير روند انتخابات بر اين مسايل اشاره كرد.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha