• سه‌شنبه / ۶ مرداد ۱۳۸۸ / ۱۱:۵۹
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 8805-02746
  • خبرنگار : 71233

اظهارات موافقان ومخالفان با فوريت طرح تبديل3سازمان به وزارتخانه خباز:براي تغييرات در ساختار دولت لايحه دهد دلخوش:طرح براي نظارت دقيق‌تر برعملكرد دستگاه‌ها است

نمايندگان مجلس يك فوريت طرح تبديل 3 سازمان تربيت بدني، ميراث فرهنگي و بنياد شهيد به وزارت‌خانه و الحاق سازمان ملي جوانان به وزارت ورزش را تصويب كرده و طرح فوق براي بررسي به كميسيون‌هاي مربوطه ارجاع شد.

به گزارش خبرنگار پارلماني خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)، نمايندگان مجلس شوراي اسلامي در جلسه علني امروز صبح با فوريت طرح تبديل سازمان‌هاي تربيت بدني، ‌ميراث فرهنگي و گردشگري و بنياد شهيد و امور ايثارگران به وزارت و الحاق سازمان ملي جوانان به وزارت ورزش موافقت كرده و موافق و مخالف اين طرح نظرات خود را ارائه دادند.

محمدرضا خباز در مخالفت خود با يك فوريت طرح فوق تصريح كرد: بايد اجازه داد كه اين تغييرات در قالب لايحه‌اي از سوي دولت به مجلس ارائه شود، چرا كه در غير اين صورت براي تغييرات در ساختار كشور موارد ديگري براي ادغام وجود دارد و برخي ديگر از وزارتخانه هم بايد با يكديگر ادغام شود.

وي ادامه داد: اگر اين تغييرات در ساختار اجرايي از طريق دولت صورت نگيرد، دولت در مقابل مجلس گارد خواهد گرفت و از ابتدا اين وزارتخانه‌ها به صورت نيم بند تشكيل خواهند شد، به طوري كه در مجلس سوم ديديم با تصويب ايجاد وزارت تعاون از سوي نمايندگان و مخالفت دولت در اين زمينه، هنوز هم شاهد ضعف در عملكرد اين وزارتخانه هستيم.

خباز همچنين با اشاره به اين‌كه طرح تبديل سازمان‌هاي تربيت‌بدني ، ميراث فرهنگي و بنياد شهيد به وزارتخانه خلاف برنامه چهارم توسعه مبني بر افزايش تعداد وزارتخانه‌هاست، گفت: بهتر است اين پيشنهاد در برنامه 5 ساله پنجم قرار گيرد و دولت را موظف كنيم وزارتخانه‌ها را به 16 وزارت تقليل دهد و خود كار كارشناسي انجام دهد.

وي خاطرنشان كرد: ضمن آنكه طرح فوق بار مالي دارد و خلاف اصل 75 قانون اساسي است و اگر نمايندگان اين پيشنهاد را به دليل نظارت بر اين 3 دستگاه ارائه داده‌اند بهتر است كه از كانال رييس‌جمهور امر نظارتي خود را ادامه دهند.

سيدكاظم دلخوش نماينده صومعه‌سرا نيز در موافقت خود با يك فوريت اين طرح اظهار كرد: در حال حاضر وزراي دولت دهم انتخاب مي‌شوند و بهترين شرايط براي ارائه اين طرح به صورت فوريتي است.

به گفته وي اين طرح مغايرتي با حوزه اختيارات رياست جمهوري ندارد، بلكه در جهت تحقق اهداف دولت و رييس‌جمهور، كاهش بار مسووليت رييس‌جمهور و نظارت دقيق‌تر بر عملكرد دستگاه‌هاي مربوطه خواهد بود.

دلخوش گفت: با توجه به اين‌كه معاونين رييس جمهور در برابر مجلس پاسخگو نيستند و هرگونه مسائل و تذكري مرتبط به آنان مستقيما به رييس جمهور بر مي‌گردد، اين امر در شان رييس‌ جمهور نيست.

به گزارش ايسنا، ‌در حين بررسي طرح تبديل سازمان‌هاي تربيت بدني، ميراث فرهنگي و گردشگري و بنياد شهيد و امور ايثارگران به وزارت و الحاق سازمان ملي جوانان به وزارت ورزش سيدمحمدرضا ميرتاج‌الديني نماينده تبريز در تذكري اين طرح را مغاير برنامه چهارم توسعه و مهدي سنايي نماينده نهاوند نيز در اخطار قانون اساسي آن را مغاير اصل 75 قانون اساسي دانستند.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha