• جمعه / ۲۳ تیر ۱۳۹۱ / ۱۶:۰۶
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 91042313914
  • منبع : نمایندگی کهگیلویه و بویراحمد

نماینده بویراحمد و دنا در مجلس: سينما بايد ارزش‌هاي بنيادين انقلاب را رعايت كند

نماینده مردم بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی گفت: سینمای ما هویت خود را از انقلاب و اسلام گرفت و به همین واسطه اکنون سینمایی در راستای ارزش‌های بنیادین انقلاب می‌خواهیم.

نماینده مردم بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی گفت: سینمای ما هویت خود را از انقلاب و اسلام گرفت و به همین واسطه اکنون سینمایی در راستای ارزش‌های بنیادین انقلاب می‌خواهیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه کهگیلویه و بویراحمد غلام‌محمد زارعی در جشنواره فیلم منطقه‌ای سینمای جوان «دنا» در یاسوج افزود: سینما به عنوان هنر فراگیر نقش مهمی در انتقال پیام‌ها و ارزش‌های والای اسلامی و انسانی در جامعه دارد.

وی با بيان اين‌كه «پس از چهل سال از عمر سینما در جهان این هنر وارد ایران شد که در این مدت فراز و فرودهایی داشته است» به آسیب‌هایی که در دوره پهلوی به خصوص پهلوی دوم به پیکره سینما وارد شد اشاره و خاطرنشان کرد: آن جماعت قصد داشتند با استفاده از سینمای غربی ایمان و اعتقاد مردم را کنار بزنند که در این عرصه ناکام ماندند و شکست خوردند.

وي به گام دوم پهلوی و استعمار برای ابتذال سینما اشاره و تصریح کرد: وقتی در گام نخست ناکام شدند سعی کردند با فیلم‌های مبتذل داخلی به جنگ اعتقادات مردمی بروند که نتیجه‌ای معکوس برای آن‌ها داشت. آن‌ها به همین خاطر به فیلم‌هایی همانند قیصر تندیس دادند و فیلم‌هایی همچون گاو را توقیف کردند.

نماینده مردم بویراحمد و دنا در مجلس با اشاره به هویت بخشیدن اسلام و انقلاب به سینمای پس از انقلاب ادامه داد: به همین دلیل امروز رسالت ما این است که سینما را در راستای ارزش‌هاي بنیادین انقلاب تعریف کرده و در این مسیر قرار دهیم. اکنون وظیفه داریم سینما را در مسیری قرار دهیم که بتواند به درستی پیام انقلاب را به جهانیان ارائه دهد که این امر بدون محتوابخشی به تولیدات سینمایی میسر نخواهد شد.

وي اظهار کرد: سینما نقطه‌ای برای مقابله با جنگ نرم است و در حال حاضر مهم‌ترین دغدغه رهبری و دلسوزان انقلاب مبارزه و مقابله با تهاجم فرهنگی دشمن است که باید سینما را برای این مبارزه به سلاح کیفیت و محتوا و تربیت فیلم‌سازان و بازیگران متعهد و خلاق مجهز کنیم.

وی از خدمات اداره‌کل ارشاد اسلامی این استان برای گسترش دامنه فعالیت‌های خود در زمینه‌های مختلف و برگزاری همایش‌ها و برنامه‌های ملی تقدیر کرد.

به گزارش ایسنا، چهل و هشتمین جشنواره منطقه‌ای سینمای جوان «دنا» با حضور استان البرز، تهران، قزوین، قم، کهگیلویه و بویراحمد، بوشهر، سمنان، مازندران، فارس، چهارمحال و بختیاری، اصفهان و یزد توسط اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهکیلویه و بویراحمد و انجمن سینمای جوانان ایران که از 19 تیرماه در یاسوج آغاز شده بود شامگاه پنج‌شنبه 22 تیر 91 با معرفی برگزیدگان به کار خود پایان داد.

انتهاي پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha