• پنجشنبه / ۱۶ آذر ۱۳۹۱ / ۱۰:۴۹
  • دسته‌بندی: سیاست داخلی
  • کد خبر: 91091608458
  • منبع : نمایندگی قم

دبیر مجمع هماهنگی تشکل‌های دانشجویی استان قم:

اقتصاد مقاومتی تنها با برگزاری همایش محقق نمی‌شود

دبیر مجمع هماهنگی تشکل‌های دانشجویی استان قم گفت: اقتصاد مقاومتی تنها با برگزاری کنفرانس‌ها و همایش‌ها محقق نمی‌شود و باید همراه با یک نظریه‌پردازی در عرصه عمل باشد.

دبیر مجمع هماهنگی تشکل‌های دانشجویی استان قم گفت: اقتصاد مقاومتی تنها با برگزاری کنفرانس‌ها و همایش‌ها محقق نمی‌شود و باید همراه با یک نظریه‌پردازی در عرصه عمل باشد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا )منطقه قم، امین کیانی، دبیر مجمع هماهنگی تشکل‌های دانشجویی استان قم، در نشستی خبری گفت: مجمع هماهنگی تشکل‌های دانشجویی استان قم در سال 90 پس از مطالبه مقام معظم رهبری در دیدار با دانشجویان که فرمودند تشکل‌های دانشجویی در اهداف کلان خود جبهه هماهنگی داشته باشند تشکیل شد تا دانشجویان با حفظ سلایق شخصی خود مجمعی برای هدف‌گذاری ایجاد کنند.

وی اظهار کرد: دشمن به صورت جبهه‌ای عمل کرده و حرکات دشمن به هم پیوسته است؛ لذا جریان دانشجویی به عنوان جریان مقابل این جبهه باید مجمع هماهنگی داشته باشد.

وی افزود: استکبار ستیزی، عدالت‌خواهی و مبارزه با اشرافیت از شاخصه‌های جریان دانشجویی بوده و در راستای تحقق سیر تمدنی انقلاب اسلامی بسیج دانشجویی یکی از بازوان تحقق عدالت اجتماعی است.

دبیر مجمع هماهنگی تشکل‌های دانشجویی استان قم ادامه داد: معتقدیم دانشگاه به عنوان کانونی که تربیت‌کننده انسان متخصص انقلابی است وظیفه تولید علم را دارد و اگر این هدف بخواهد محقق شود جنبش نرم‌افزاری باید در حوزه‌های علمیه تحقق پیدا کند.

وی افزود: وحدت حوزه و دانشگاه تحقق پیدا نمی‌کند مگر این که جریان حوزوی موضوع جنبش نرم‌افزاری و مباحث جدید مانند فقه حکومتی را پیگیری کند تا محتوای کافی به دانشگاه‌ها برای تولید علم ارائه شود.

وی اظهار کرد: تمدن اسلامی دارای دو وجهه سخت‌افزاری و نرم‌افزاری است، در بحث نرم‌افزاری تعیین مولفه‌های آن به عهده دو جریان دانشجویی و حوزوی است که با توجه به افق آرمانی انقلاب باید این مولفه‌ها را تبیین کنند.

کیانی گفت: جریان دانشجویی باید پایبندی و پافشاری در اصول انقلاب داشته باشد و انقلاب اسلامی نمی‌تواند با جریان مدرنیته آشتی پیدا کند؛ زیرا از نظر گفتمانی و تمدنی ما نمی‌توانیم با غرب ارتباطی به معنای حذف شدن خود داشته باشیم.

وی تاکید کرد: اگر آشتی با غرب به معنای حذف اسلام باشد این امر در ذات انقلاب و جنبش دانشجویی نیست.

دبیر مجمع هماهنگی تشکل‌های دانشجویی استان قم با تاکید بر تحقق یادآور شد: اقتصاد مقاومتی تنها با برگزاری کنفرانس‌ها و همایش‌ها محقق نمی‌شود و باید همراه با یک نظریه‌پردازی در عرصه عمل باشد، هم‌اکنون این بحث روی زمین مانده و رجل سیاسی صرفا به سمت قیل و قال‌های سیاسی حرکت کرده‌اند.

وی تاکید کرد: در مجمع هماهنگی تشکل‌های دانشجویی استان قم در حوزه سیاسی هرگونه مباحثی که باعث شود ذهن مردم مشوش شود را خیانت می‌دانیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha