• جمعه / ۱ دی ۱۳۹۱ / ۱۴:۲۵
  • دسته‌بندی: علم
  • کد خبر: 91100100357
  • منبع : مطبوعات

انعقاد تفاهم‌نامه همکاری پژوهشی و فناوری دانشگاه سمنان و شرکت گاز استان

در راستای استفاده هرچه مناسبتر از ظرفیت آموزشی، پژوهشی و فناوری دانشگاه سمنان، تفاهم نامه همکاری پژوهشی و فناوری بین دانشگاه سمنان و شرکت گاز استان سمنان منعقد شد.

در راستای استفاده هرچه مناسبتر از ظرفیت آموزشی، پژوهشی و فناوری دانشگاه سمنان، تفاهم نامه همکاری پژوهشی و فناوری بین دانشگاه سمنان و شرکت گاز استان سمنان منعقد شد.

به گزارش سرویس فناوری ایسنا، در مراسم امضای این تفاهم نامه که با حضور دکتر سیف الله سعدالدین، معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه سمنان و علیرضا جراحی مدیر عامل شرکت گاز استان سمنان برگزار شد، دکتر سعدالین ضمن تشریع توانمندی‌ها و قابلیت های دانشگاه سمنان از رویکرد جدید این دانشگاه مبنی بر انجام نیازسنجی و تعریف پروژه های کاربردی در راستای حل معضلات استان و کشور خبر داد و از پارک علم وفناوری دانشگاه سمنان به عنوان پتانسیل بی نظیر دانشگاه در این راستا یاد کرد.

جراحی، مدیر عامل شرکت گاز استان سمنان نیز ضمن تبریک هفته پژوهش و ابراز خرسندی از انعقاد این تفاهم نامه رویکرد شرکت گاز استان سمنان را توجه به نیازهای واقعی این شرکت و تعریف پروژه های کاربردی دانست و از عزم جدی این شرکت از نهادینه کردن امر پژوهش در تصمیم سازی های خود خبر داد و دانشگاه سمنان و پیشرفتهای صورت پذیرفته در آن را مایه مباهات و افتخار استان دانست.

وی ایجاد مرکز کالیبراسیون در سطح استان با توجه به نیازهای متعدد صنایع نفت، گاز و پتروشیمی و نیز لزوم تعریف یک مرجع علمی قابل اعتماد صادر کننده certificate را نیازهای فعلی شرکت گاز استان دانست.

در ادامه این نشست، رئیس پارک علم و فناوری دانشگاه سمنان با اشاره به مسؤولیت کار گروه شاعای استان توسط معاونت پژوهشی دانشگاه سمنان از اجرایی شدن کار احداث و تجهیز 18 آزمایشگاه مرجع در سطح استان خبر داد و ایجاد آزمایشگاه کالیبراسیون سیالات مخصوص فضای ترمودینامیک با تکیه بر اندازه گیری دما، فشار و حجم را به نوعی پاسخگوی نیاز این شرکت دانست.

در این تفاهم‌نامه اجرای همکاری‌های مشترک پژوهشی و فناوری، تشکیل کمیته‌ای راهبردی جهت تعیین و تدوین راهکارهای اجرایی و استفاده از توانمندی‌ها و قابلیت‌های مشترک اجرایی مورد تاکید قرار گرفت.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha