• دوشنبه / ۱۹ فروردین ۱۳۹۲ / ۱۶:۲۹
  • دسته‌بندی: حقوقی و قضایی
  • کد خبر: 92011905377
  • خبرنگار : 71356

دیپلمات عربستانی ممنوع‌الخروج است/ پرونده فاضل لاریجانی در مرحله تحقیقات است

...سخنگوی قوه قضاییه در پاسخ به سوالی مبنی بر اقدام قوه قضاییه در راستای کشته شدن یک ایرانی به دست دیپلمات عربستانی در کشورمان گفت: این دیپلمات ممنوع‌الخروج است و پرونده او در دادسرا در حال رسیدگی است.

...سخنگوی قوه قضاییه در پاسخ به سوالی مبنی بر اقدام قوه قضاییه در راستای کشته شدن یک ایرانی به دست دیپلمات عربستانی در کشورمان گفت: این دیپلمات ممنوع‌الخروج است و پرونده او در دادسرا در حال رسیدگی است.

به گزارش ایسنا، حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی‌اژه‌ای در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا کشته شدن دو زائر ایرانی در عربستان و یک ایرانی دیگر به دست دیپلمات عربستانی با هم ارتباطی دارند یا خیر؟ گفت: کشته شدن دو نفر از شهروندان ما، پرونده‌ای جداست که وزارت امور خارجه در حال تحقیق روی آن است تا به نتیجه‌ برسند.

وی ادامه داد: من در جریان نیستم که این دو موضوع با هم ارتباطی دارند یا خیر؟ ولی بعید می‌دانم با هم ارتباطی داشته باشند.

وی گفت: درباره اتفاقی که در اینجا رخ داد، بلافاصله پرونده‌ای تشکیل شد و این دیپلمات فعلا از کشور ممنوع‌الخروج است و طبق قوانین داخلی موضوع در حال رسیدگی است که امیدواریم دادسرا و دادگاه بتوانند زودتر تعیین تکلیف کنند.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه مست بودن دیپلمات عربستانی در حال ارتکاب جرم صحت دارد یا خیر؟ گفت: این از همان مواردی است که دادسرا باید بر روی آن کار کند و اینطور موارد گاهی وقت‌گیر می‌شود و نیاز به کارهای کارشناسی و اظهارنظر پزشکی دارد و نمی‌شود روی آن قضاوت کرد.

وی ادامه داد: لذا این پرونده هنوز در مرحله تحقیقات و دادسراست و کیفرخواستی برای آن صادر نشده است.

محسنی‌اژه‌ای در پاسخ به سوالی درباره پرونده فاضل لاریجانی و اینکه قبلا گفته شده بود از 5 نفر در رابطه با این پرونده تحقیق خواهد شد؟ گفت: در مورد این پرونده تحقیقات از دو نفر هنوز به پایان نرسیده است از حدود 5، 6 نفری که بودند، از سه نفر تحقیقات به عمل آمده و از نفر چهارم هم مقداری تحقیقات شده است. نفر پنجم احضار شده ولی هنوز نیامده است و به او دسترسی پیدا نشده است و ظاهرا او در تهران نبوده است.

محسنی‌اژه‌ای افزود: از نفر دیگر یک جلسه تحقیق شد که جلسه تحقیقات کافی نیست و باید ادامه پیدا کند لذا این پرونده همچنان در مرحله تحقیقات است.

ادامه دارد...

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha