• جمعه / ۱۷ مرداد ۱۳۹۳ / ۱۲:۰۲
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 93051707983
  • خبرنگار : 71516

عقب‌نشینی شبه‌نظامیان مسلح از شهرک عرسال در لبنان

منابع امنیتی لبنان اعلام کردند که با عقب‌نشینی شبه نظامیان مسلح از شهرک "عرسال" در شرق لبنان، ارتش این کشور کنترل شهرک مذکور را به دست گرفت.

منابع امنیتی لبنان اعلام کردند که با عقب‌نشینی شبه نظامیان مسلح از شهرک "عرسال" در شرق لبنان، ارتش این کشور کنترل شهرک مذکور را به دست گرفت.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه اینترنتی شبکه خبری الجزیره، جان قهوه‌چی، فرمانده ارتش لبنان اعلام کرد که افراد مسلح از روز پنج شنبه عقب نشینی خود از شهرک "عرسال" در شرق این کشور را آغاز کرده‌اند و اوضاع امنیتی در این شهرک بسیار خوب است.

همچنین به گزارش منابع امنیتی آمبولانس‌های وابسته به صلیب سرخ لبنان برای خارج کردن زخمی شدگان وارد شهرک عرسال شدند.

حسان الغالی، عضو هیات علمای مسلمین لبنان نیز اعلام کرد که تمامی طرف‌ها به آتش بس در عرسال پایبند هستند و مشکلات کنونی ظرف ساعات اندکی برطرف خواهد شد.

وی گفت: در حال حاضر شهرک عرسال تقریبا از گروه‌های مسلح خالی است و تعداد افراد مسلحی که همچنان در این شهرک هستند، ظرف ساعات آتی این شهرک را ترک می‌کنند.

به گزارش منابع پزشکی بیشتر زخمی شدگان در شهرک عرسال از غیرنظامیان سوری هستند و چند تن از لبنانی‌ها نیز در پی درگیری‌ها در این منطقه زخمی شده‌اند.

به گزارش منابع امنیتی با عقب نشینی افراد مسلح به داخل سوریه ارتش لبنان کنترل شهرک عرسال را در دست گرفتند اما اسیران نظامی ارتش لبنان که توسط افراد مسلح ربوده شده بودند، هنوز آزاد نشده‌اند.

در همین راستا رسانه‌های لبنانی اعلام کردند که در پی عقب نشینی افراد مسلح از عرسال 1800 آواره سوری با کمک ارتش لبنان به داخل سوریه انتقال یافتند.

شهرک عرسال از شنبه گذشته صحنه درگیری‌های شدید میان افراد مسلح و ارتش لبنانی بود که به کشته و زخمی شدن چندین نظامی لبنانی و همچنین چندین تن از ساکنان عرسال انجامید.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha