• سه‌شنبه / ۲ تیر ۱۳۹۴ / ۱۶:۴۳
  • دسته‌بندی: حقوقی و قضایی
  • کد خبر: 94040201371
  • منبع : نمایندگی کرمان

رییس کل دادگستری استان کرمان:

اجرای قانون جدید آیین دادرسی کیفری نیازمند نیروهای آموزش‌دیده است

رییس کل دادگستری استان کرمان گفت: اجرای قانون جدید آیین دادرسی کیفری نیازمند نیروهای ماهر و آموزش دیده در زمینه کشف جرم، جمع آوری ادله، شناسایی مجرم و سایر موارد مرتبط، است.

رییس کل دادگستری استان کرمان گفت: اجرای قانون جدید آیین دادرسی کیفری نیازمند نیروهای ماهر و آموزش دیده در زمینه کشف جرم، جمع آوری ادله، شناسایی مجرم و سایر موارد مرتبط، است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه کویر، یدالله موحد در نشست مشترک قضایی و انتظامی استان کرمان به مناسبت هفته قوه قضاییه افزود: در قانون جدید آیین دادرسی کیفری به آموزش و جنبه علمی نیروها تاکید زیادی شده است.

وی تاکید کرد: برای اجرای قانون جدید آیین دادرسی کیفری نیازمند نیروهای متخصص، ماهر، صاحب هنر و تکنیک کشف جرم هستیم و مبادا در این حوزه غفلت کنیم.

رییس کل دادگستری استان کرمان با اشاره به اینکه امروز به مهارت برای کشف علمی جرم نیاز داریم، عنوان کرد: باید آموزش ها و مهارت های لازم را در حوزه تخصصی کشف جرم ارایه دهیم تا هدف قانونگذار تامین شود.

موحد با بیان اینکه بخش قابل توجه قوت و اقتدار دستگاه قضا به سازمان‌های اجرایی آن برمی‌گردد، بیان کرد: آموزش دامنه وسیعی دارد تا جایی که ضابطان به نیروهای متخصص و کارآمد برای تامین امنیت و اجرای عدالت کیفری تبدیل شوند.

وی با بیان اینکه هنر ما این است که در اجرای قوانین کیفری، حقوق مردم را رعایت کنیم بیان کرد: قوانین مربوط به عدالت کیفری به ویژه آیین دادرسی کیفری جزو مهمترین قوانین هر جامعه است؛ زیرا این قوانین متولی عدالت کیفری و امنیت جامعه هستند.

رییس کل دادگستری استان کرمان باید بدانیم که در اجرای قوانین کیفری مسئولیت سنگینی را بر عهده داریم افزود: همواره در طول تاریخ هر جا نیروی حاکمیتی و موضوع کیفر و مجازات بوده، یک دستگاه اجرایی در کنار آنها وجود داشته است.

موحد با اشاره به اینکه نیروی انسانی کارآمد و موثر برای تحقق عدالت کیفری بسیار مهم است، عنوان کرد: باید کارآمدترین و موثرترین نیروی انسانی در این حوزه به کار گرفته شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha