• چهارشنبه / ۱۰ تیر ۱۳۹۴ / ۱۲:۴۷
  • دسته‌بندی: سیاست داخلی
  • کد خبر: 94041005897
  • منبع : نمایندگی آذربایجان شرقی

عضو مجلس خبرگان رهبری:

جهاد دانشگاهی در مباحث کلان فرهنگی موفق عمل کرده است

نماینده مردم آذربایجان‌شرقی در مجلس خبرگان رهبری، عملکرد جهاددانشگاهی را در حوزه مباحث کلان فرهنگی موفق ارزیابی کرد.

نماینده مردم آذربایجان‌شرقی در مجلس خبرگان رهبری، عملکرد جهاددانشگاهی را در حوزه مباحث کلان فرهنگی موفق ارزیابی کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه آذربایجان‌شرقی، آیت‌الله سید محمد واعظ موسوی با حضور در جهاددانشگاهی در جمع مسئولان این نهاد انقلابی اظهار کرد: تشکیل جهاد دانشگاهی از جمله برکات نظام مقدس جمهوری اسلامی بوده و دغدغه مسئولان نظام از تشکیل این نهاد انقلابی، وجود نارسایی‌هایی در زمینه‌های علمی و فرهنگی در کشور بود.

وی افزود: جهاددانشگاهی به عنوان بازویی فرا دانشگاهی، نهادهای دانشگاهی و غیر دانشگاهی را در حوزه‌های علمی و فرهنگی یاری می‌کند.

وی، یادآور شد: تشکل‌های اسلامی، بسیج و جهاددانشگاهی هر کدام به اندازه توان خود در راستای تحقق آرمان‌های نظام اسلامی تلاش کرده‌اند و در این میان انتظار از جهاددانشگاهی بسیار زیاد است.

آیت الله واعظ موسوی اظهار کرد: جهاددانشگاهی با توجه به توانمندی‌ها و ظرفیت‌هایی که دارد باید از سلایق و افکار مختلف دانشگاهیان استفاده کرده و با همکاری نزدیک با تشکل‌های دانشجویی و بدنه دانشگاه‌ها، مشکلات موجود در سطح جامعه را به خوبی دیده، برنامه‌ریزی کرده و خوب مدیریت کند.

نماینده مردم آذربایجان‌شرقی در مجلس خبرگان رهبری، یادآور شد: جوانان به عنوان امانت‌های الهی در اختیار دانشگاه‌ها قرار می‌گیرند و به عنوان محصولات دانشگاهی و تربیت یافتگان فرهنگ اسلامی باید چرخ‌های آینده کشور را به خوبی بگردانند، لذا دانشگاه‌ها و جهاددانشگاهی برای این جوانان باید برنامه داشته باشند.

وی اظهار کرد: باید طوری برای جوانان کشور برنامه‌ریزی کنیم که جامعه روند رو به رشد جهشی را به ویژه در عرصه‌های علمی طی کند.

آیت الله واعظ موسوی در خصوص مشکلات فرهنگی موجود در کشور نیز گفت: همکاری ارگان‌های مختلف و وحدت در عین کثرت، هنوز در جامعه ما نهادینه نشده و تا زمانی که در انجام امور اخلاص را پررنگ نکنیم بدون شک نمی‌توانیم نتیجه بگیریم.

عضو مجلس خبرگان رهبری با تاکید بر اینکه اگر فرزندان خود را به فرهنگ اهل بیت مجهز کنیم شاید هزینه کمتری برای مقابله با تهاجم فرهنگی نیاز بود، گفت: تا زمانی که مسئولان فرهنگی ما به دنبال آمار دادن و گزارش دهی هستند وضعیت جامعه به لحاظ فرهنگی بهتر نمی‌شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha