• سه‌شنبه / ۲۳ تیر ۱۳۹۴ / ۱۸:۳۹
  • دسته‌بندی: فارس
  • کد خبر: 94042313119
  • منبع : نمایندگی فارس

سرپرست استانداری فارس عنوان کرد

تأمین اجتماعی امانت‌دار آینده مردم

ایسنا/فارس سرپرست استانداری فارس گفت: تأمین اجتماعی امانت‌دار آینده مردم است و آینده بازنشستگان را می‌سازد پس دائماً باید منابع مالی آن روبه افزایش باشد.

سرپرست استانداری فارس گفت: تأمین اجتماعی امانت‌دار آینده مردم است و آینده بازنشستگان را می‌سازد پس دائماً باید منابع مالی آن روبه افزایش باشد.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه‌ی فارس، «خلیل رضائیان» در مراسم تجلیل از کارفرمایان نمونه استان فارس گفت: نیروهای انسانی کار که بیمه شده‌اند صاحبان اصلی مشاغل هستند و باید تکریم شوند.

وی وجود تأمین اجتماعی را مربوط به اشخاص و بخش خصوصی دانست و افزود: دولت اجازه ندارد برای بخش خصوصی تعهدی ایجاد کند و بار مالی را برای آن در نظر نگیرد. از این‌رو دستگاه‌های خدمت‌رسان نیز نباید از باب اربابی وارد کارشوند بلکه این دستگاه‌ها خدمت‌گزار مردم بوده و باید بر مشتری‌مداری تأکید داشته باشند.

رضائیان با اشاره به این‌که بهترین مشتری‌مداری در کشورهای غربی و اروپایی وجود دارد، گفت: این در حالی است که آموزه‌های دینی و قرآنی ما در این رابطه تأکید زیادی دارد و ما باید ممتاز باشیم نه آنها.

وی ادامه داد: فردی که شاغل می‌شود باید تحت پوشش بیمه قرار گیرد بنابراین آمار بیمه‌شدگان می‌تواند آمار درستی از میزان اشتغال به ما بدهد که متأسفانه در بسیاری شرایط ضد و نقیض است.

مدیرکل تأمین اجتماعی فارس نیز از این سازمان به‌عنوان یک نهاد عمومی غیردولتی یاد کرد که منابع مالی آن از طریق حق بیمه‌های پرداختی کارفرمایان تأمین می‌شود.

«عبدالکریم نباتی» از تصویب برخی قوانین گلایه و خاطرنشان کرد: متأسفانه این روزها مجموعه قوانینی بدون در نظر گرفتن بارمالی آن تنظیم و تعهداتی را بر عهده ما می‌گذارد که باعث افزایش میزان مطالبات می‌شود اما با توجه به این‌که کارفرمایان شرکای اصلی ما به حساب می‌آیند و تعهداتی نسبت به آنها داریم این بار مالی مشکلاتی را برای ما ایجاد می‌کند.

وی افزود: ما در استان کارفرمایان بسیاری داریم که تعداد زیادی از آنها تعهدات مالی خود را به موقع پرداخت می‌کنند اما امروز چند نفر از برترین‌ها معرفی می‌شوند تا الگویی برای سایرین باشند.

نباتی همچنین در ادامه خاطرنشان کرد: فرهنگ بیمه در جامعه ما به خوبی مورد قبول افراد قرار گرفته است به گونه‌ای که فرد برای شاغل شدن قبل از پرسیدن راجع به دستمزد از پرداخت حق بیمه سخن می‌گوید و نگران آینده خود است.

وی تصریح کرد: ما امانت‌دار مردم هستیم و وظیفه ما در این راستا تعامل با کارفرمایان است و در این میان با بخش خصوصی، اتاق بازرگانی و انجمن‌های صنفی تعامل لازم را داریم.

مدیرکل تأمین اجتماعی فارس هم‌چنین به روند تسهیل امور بیمه اشاره و تصریح کرد: در گذشته برای استعلام گرفتن از اتاق بازرگانی 15 تا 30 روز زمان لازم بود، در حالی که امروز این اقدام ظرف یک روز انجام می‌شود.

وی با بیان این‌که امکان تقسیط بدهی‌ها وجود دارد، گفت: با این وجود میزان مطالبات تأمین اجتماعی از بخش‌های خصوصی و دولتی هر سال رو به افزایش است به گونه‌ای که میزان مطالبات این اداره تا پایان سال 93 به عدد 360 میلیارد تومان رسیده است.

نباتی با اشاره به این‌که تأمین اجتماعی متعلق به قشر آسیب‌پذیر جامعه است، گفت: تأمین اجتماعی مبلغ 117 میلیارد تومان را از پنجم تا بیست و پنجم هرماه به 111 هزار خانوار مستمری بگیر پرداخت می‌کند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha