• دوشنبه / ۱۶ آذر ۱۳۹۴ / ۱۲:۱۵
  • دسته‌بندی: سیاست داخلی
  • کد خبر: 94091609466
  • منبع : نمایندگی قم

رییس دانشگاه قم:جنبش دانشجویی باید با بصیرت همراه باشد

رییس دانشگاه قم گفت: جنبش دانشجویی باید با بصیرت سیاسی و اجتماعی و فرهنگی همراه باشد.

رییس دانشگاه قم گفت: جنبش دانشجویی باید با بصیرت سیاسی و اجتماعی و فرهنگی همراه باشد.

حجت الاسلام عسگر دیرباز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)منطقه قم، با گرامیداشت روز دانشجو اظهار کرد: دانشجوی مسلمان و متعهد ایرانی همواره با بصیرت در برابر توطئه‎های دشمنان ایستادگی کرده و هوشمندی خود را در مواجهه با انواع حربه‎ها نشان داده است. حرکت‎های انقلابی دانشجویان همواره اثرگذار بوده و در پیشبرد نظام و انقلاب اسلامی نقش مهمی ایفاء کرده است.

وی درباره جنبش‎های دانشجویی اظهار کرد: دانشجو در جنبش‎ها و حرکت‎های دانشجویی همواره باید با بینش و بصیرت سیاسی و اجتماعی و فرهنگی وارد میدان شود تا به نتایجی اثرگذار دست یابد؛ چه بسا این جنبش‌ها در تولید علم و ارتقای سطح پژوهشی نیز تاثیر به سزایی داشته باشد و زمینه‌ساز تحول گردد.

وی اظهار کرد: بینش سیاسی دانشجو به معنای اثرپذیری از جریان‌های حزبی و سیاسی نیست؛ بلکه در معنای کسب بصیرت نسبت به حقایق است در واقع یک دانشجو با بصیرت خود را دستاویز جریان‎های سیاسی نمی‎کند.

رییس دانشگاه قم تصریح کرد: علم و ایمان و تقوا از مولفه‌های مهمی است که می‌تواند به دانشجو بصیرت‌های لازم را ببخشد و او را در برابر همه توطئه‌های استکبار مصون دارد. جنبش‌های دانشجویی اگر با درایت و بصیرت همراه باشد می‌تواند در تحقق اهداف نظام و تعالی انقلاب نقش مهمی داشته باشد و موجب بالندگی نظام جمهوری اسلامی شود.

وی با اشاره به بیانات رهبرمعظم انقلاب گفت: دانشجو باید پرسشگر و مطالبه‌گر باشد و نیازهای جامعه را به خوبی بشناسد و در تحصیل و رشد علمی طبق نیازها به فعالیت‌های راهبردی در حل مسائل و مشکلات بپردازد.

وی در ادامه توجه به توسعه اقتصادی را یکی از مسائل مهم برشمرد و خاطرنشان کرد: در سال‌های اخیر ما شاهد افزایش تعداد فارغ التحصیلان دانشگاهی به ویژه در بانوان بوده‌ایم این در حالی است که در بازار کار با مشکلاتی مواجه هستیم.

دیرباز تصریح کرد: رویکرد دانشگاه‌ها باید به سمت تربیت دانشجویان کارآفرین باشد تا مشکل اشتغال افراد تحصیل کرده حل شود و با تلاش و کارآفرینی این افراد تحصیل کرده نیز بخش زیادی از دغدغه‌های اشتغال در این کشور رفع گردد.

وی اظهار کرد: مسئولان نیز باید بسترهای لازم را برای دانشجویان مهیا سازند و با امکانات و تجهیزات لازم به پشتیبانی از این افراد تحصیل کرده و کارآفرین برآیند. نقش دانشجو و دانشگاه را در اصلاح جامعه نباید مورد بی توجهی قرار داد در حقیقت دانشجو باید نسبت به مسائل جامعه حساسیت به خرج دهد و رسالت خود را با پایبندی به ارزش‌های اخلاقی و دینی محقق سازد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha