• یکشنبه / ۲۷ فروردین ۱۳۹۶ / ۱۸:۱۰
  • دسته‌بندی: پژوهش
  • کد خبر: 96012711916
  • منبع : نمایندگی مرکزی

توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان از اولویت‌های دانشگاه صنعتی اراک

توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان از اولویت‌های دانشگاه صنعتی اراک

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه صنعتی اراک گفت: توسعه شرکت‌های دانش بنیان و مراکز رشد دانشگاه صنعتی از اولویت‌های این دانشگاه است.

دکتر امیررضا مرادی در گفت‌وگو با ایسنا، در خصوص اولویت‌های پژوهشی امسال در دانشگاه صنعتی اراک افزود: به ثمر رساندن فعالیت‌های پژوهشی که در سال گذشته آغاز شده و شکل گرفته‌اند، از اولویت‌های پژوهشی این دانشگاه به شمار می‌روند.

وی تصریح کرد: در سال گذشته مهم‌ترین اتفاق به لحاظ ساختاری راه‌اندازی مرکز تحقیقات آلومینیوم بود که به ثمر رساندن این مهم در سال جاری از مهم‌ترین اقدامات است. این مهم مستلزم همکاری صنایع و دستگاه‌های مرتبط با حوزه آلومینیوم است.

مرادی ادامه داد: با توجه به جایگاهی که استان مرکزی در حوزه آلومینیوم دارد، همکاری‌هایی را با شرکت ایرالکو و صنایع مرتبط آغاز کرده‌ایم که هنوز به ثمرات ملموس منجر نشده است.

وی افزود: این دانشگاه دارای دو مرکز پژوهشی دیگر شامل گروه پژوهشی کانسارهای معدنی و مرکز پژوهشی صنایع فلزی است که در سال 95 فعال‌تر شده‌اند و در نظر داریم در سال جاری این اقدامات را به ثمرات بهتری برسانیم.

مرادی گفت: توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان و توسعه مراکز رشدی که در سال گذشته در این دانشگاه آغاز به کار کرده‌اند، از جمله اولویت‌های پژوهشی این دانشگاه است که طی تفاهم‌نامه‌ای با پارک علم و فناوری استان مرکزی در دستور کار قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه دانشگاه صنعتی اراک دارای یک مرکز رشد مشترک با پژوهشگاه نیرو و دو شرکت دانش‌بنیان با همکاری پارک علم و فناوری است، افزود: این مرکز رشد سال گذشته به طور مستقل و تخصصی در زمینه مهندسی برق و پیشرانه‌های الکتریکی با پژوهشگاه نیرو در تعامل بوده و یک مرکز رشد در دانشگاه با همکاری آنها مستقر کردیم که در مراحل اولیه به سر می‌برد.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه صنعتی اراک اضافه کرد: یکی از اقدامات مهم در سال جاری نقش‌آفرینی این دانشگاه در دو کنفرانس ملی است. این دانشگاه در پاییز 96 میزبان کنفرانس ملی ساخت و تولید است.

وی ادامه داد: این دانشگاه در کنفرانس ملی GIS در صنعت آب و برق که برگزارکننده آن برق باختر و شرکت برق هستند، مسؤولیت کمیته علمی را بر عهده دارد. این کنفرانس در شهریورماه 96 برگزار خواهد شد.

معاون دانشگاه در خصوص عقد تفاهم‌نامه‌های صورت گرفته نیز گفت: در سال گذشته 10 تفاهم‌نامه جدید بین دانشگاه علوم پزشکی جهت تحقیقات مشترک، شرکت‌های خوشه صنایع ریلی استان، شرکت‌های خوشه نفت و گاز، شرکت‌های فعال در زمینه موتور، درهای اتوماتیک و... منعقد شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha