به گزارش ایسنا، «محمدرضا زنوزی مطلق» در جمع خبرنگاران رسانههای گروهی اظهار کرد: با ورود این تعداد هواپیمای سبک 50 نفره که توان نشست و برخاست از باندهای با مسافت کوتاه را نیز به خوبی دارا هستند، شبکه ناوگان هوایی مویرگی برای فرودگاه های کوچک کشور تشکیل میشود.
وی با بیان اینکه اولویت اجرای این شبکه در شمالغرب کشور با محوریت تبریز است، گفت: این سیستم، فرودگاههای کوچک کشور را به فرودگاههای بزرگ متصل کرده و امکان پرواز از این شهرها به مقصدهای مختلف داخلی و خارجی را فراهم میکند که در اولویت نخست شهرهای آذربایجان از جمله اردبیل، مراغه، ماکو را برای پروازهای داخلی و خارجی تحت پوشش قرار میدهد.
به گفته زنوزی مطلق، هواپیماهای مذکور توان چهار ساعت پرواز بدون وقفه را دارا بوده و میتوانند علاوه بر شهرهای شمالغرب، پروازهای تهران و حتی استانبول و باکو را هم پوشش دهند.
آتا؛ تنها ایرلاین بدون بدهی با هواپیماهای ملکی در کشور
مدیرعامل شرکت هواپیمایی آتا نیز در ادامه این نشست خبری یادآور شد: این شرکت تنها ایرلاین کشور است که هیچ بدهی نداشته و اغلب هواپیماهایش "ملکی" بوده و تنها دو هواپیمایی اجارهای دارد.
کاپیتان «عبدالرضا پازوکی» با بیان اینکه هواپیمایی آتا در ابتدا با سه فروند هواپیما راه اندازی شد، گفت: امروز این شرکت با داشتن هشت فروند MD، سه فروند ایرباس و چهار فروند هواپیمای 737، مجموعاً 15 هواپیما داشته و به زودی 10 فروند نیز به آن اضافه خواهد شد.
تلاش برای کسب جایگاه سومین ایرلاین بزرگ ایران
کاپیتان پازوکی با اشاره به اینکه آتا هماینک روزانه با 80 سورتی پرواز، پس از ایران ایر و ماهان و آسمان در جایگاه چهارم ایرلاینهای کشور قرار دارد، گفت: در تلاش هستیم تا جایگاه سوم شرکتهای هواپیمایی ایران را از آن خود کنیم.
وی از توسعه ی پروازهای پروازهای خارجی آتا ایرلاین خبر داد و افزود: امروزه علاوه بر پروازهای روزانه به استانبول، خطوط پروازی آتا به شهرهای نجف، باکو، تفلیس، ازمیر و دنیزلی برقرار بوده و با استقبال خوبی مواجه شده است.
وی یادآور شد: هماکنون 800 نفر در شرکت هواپیمایی آتا مشغول به کار هستند که تعداد 300 نفر آنها در تبریز و بقیه در شهرهای مشهد، یزد، تهران، ارومیه و اهواز شاغل میباشند.
مدیرعامل شرکت هواپیمایی آتا از پروژهی احداث آشیانه ی تعمیراتی اختصاصی این شرکت در فرودگاه تبریز خبر داد و گفت: با مساعدت ویژه مسئولین هواپیمایی کشوری تلاش میشود تا پایان فصل کاری امسال زمینه بهره برداری از این پروژه فراهم شود.
کاپیتان غلامرضا پازوکی اهمیت آشیانهی تعمیراتی برای شرکتهای هواپیمایی را غیرقابل انکار خواند و اظهار کرد: این آشیانه برای ما اهمیت زیادی دارد چراکه نه تنها برای سرویس دهی برنامه ریزی شده بلکه قصد داریم تا نسبت به انتقال دانش و فناوریهای تعمیرات اساسی به داخل کشور به ویژه شمالغرب اقدام کنیم.
وی یادآور شد: در روزهای نخست راه اندازی آتا ایرلاین در تبریز، تمام مهندسان فنی و کادر پروازی از کشورهایی مانند سوئد و اوکراین بودند، اما امروز تمام خدمه ی پروازی این شرکت را نیروهای بومی تشکلی می دهند.
مدیرعامل شرکت هواپیمایی آتا از همکاری این شرکت با یک شرکت خارجی برای تعمیرات و نگهداری و نیز انتقال تکنولوژی به ایران خبر داد و گفت: این شرکت دارای استاندارد اروپا بوده و در حال حاضر یک تیم از کارشناسان فنی تبریز در این کشور درحال گذراندن دورههای بین المللی هستند که آشیانهی مرکز تعمیرات آتا در فرودگاه تبریز را راه اندازی کنند.
نوسازی هواپیماهای ملکی آتا ایرلاین
مدیرعامل شرکت هواپیمایی آتا در بخش دیگری از سخنان خود، از نوسازی هواپیماهای ملکی این شرکت خبر داد و افزود: به دنبال این طرح، نوسازی مبلمان داخلی هواپیماهای یاد شده در اولویت بوده و صندلی های جدید با فواصل استاندارد به منظور راحتی بیشتر مسافران نصب خواهد شد.
برنامهای ویژه برای تبریز 2018
پازوکی در ادامه با اشاره به انتخاب تبریز به عنوان پایتخت گردشگری کشورهای اسلامی، از برنامه ریزی ویژه ی آتا برای تبریز 2018 خبر داد و گفت: قرار بود با آغاز سال آینده میلادی پرواز ورودی هامبورگ- تبریز راه اندازی شود که در تلاش هستیم لایسنس مورد نظر را از آلمان دریافت کنیم.
وی همچنین از رنگ آمیزی یکی از هواپیماهای آتا با لوگوی تبریز 2018 خبر داد و افزود: توریسم بخش اعظم هر ایرلاین به شمار می آید ولی وظیفه ی ما فقط انتقال مسافر بوده و جذب گردشگران باید مورد توجه آژانس های مسافرتی باشد.
انتهای پیام
نظرات