• یکشنبه / ۳ تیر ۱۳۹۷ / ۱۲:۲۲
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 97040301242
  • خبرنگار : 71415

ادعا درباره صرف میلیون‌ها دلار پول مالیات‌دهندگان غربی در یک گروه حامی "تروریسم"

یک گزارش منتشر شده از سوی اندیشکده موسوم به "مجمع خاورمیانه" فاش کرده که یکی از بزرگترین بنیادهای خیریه‌ای که به طور غیرمستقیم با پول مالیات دهندگان آمریکایی و اروپایی تامین مالی می‌شده با گروه‌های تروریستی سراسر جهان ارتباط داشته است.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، اندیشکده آمریکایی مجمع خاورمیانه در گزارش خود عنوان کرده که گروه خیریه موسوم به امداد اسلامی (IR) که یکی از بزرگترین گروه‌های خیریه در جهان است ارتباطاتی با "گروه‌های تروریستی" دارد.

طبق گفته این اندیشکده، این گروه هم از سازمان‌های تروریستی کمک دریافت کرده و هم به آنها پول می‌دهد.

براساس این گزارش، گروه امداد اسلامی کمک‌هایی از جانب یک گروه دیگر به نام انجمن خیریه رفاه اجتماعی بنیان گذاشته شده توسط عبدالمجید الزیندانی که به گفته اندیشکده مجمع خاورمیانه یک تروریست القاعده و وفادار به اسامه بن لادن است، دریافت کرده است.

طبق این گزارش، پول مالیات دهندگان آمریکایی و اروپایی بخش عمده‌ای از هزینه‌های گروه امداد اسلامی را طی سال‌های گذشته تامین کرده است. به عنوان مثال در ۱۰ سال گذشته پول مالیات دهندگان کشورهای غربی دست‌کم ۸۰ میلیون دلار از هزینه‌های گروه امداد اسلامی را تامین کرده است.

در این گزارش آمده است: شاخه "امداد اسلامی غرب" مدعی است که کمک‌های دولت آمریکا را از جمله از جانب وزارتخانه‌ بهداشت و خدمات انسانی و آژانس توسعه بین‌المللی آمریکا دریافت کرده است.

در عین حال گزارش شد که شاخه "امداد اسلامی کانادا" در سال ۲۰۱۲ یک و نیم میلیون دلار کانادا از دولت این کشور و در سال ۲۰۱۷ نیز چهار و نیم میلیون دلار دریافت کرده است. این فهرست شامل اعتباراتی از جانب منابعی در داخل بریتانیا، سازمان ملل، اسپانیا و سوئد شده که نصیب این گروه می‌شود.

این گزارش تصریح کرد: در مجموع در ۱۰ سال گذشته ما می‌توانیم ببینیم که دست‌کم ۸۰ میلیون دلار کمک از جانب دولت‌های غربی، اتحادیه اروپا و سازمان ملل نصیب گروه امداد اسلامی شده است.

با این حال شریف علی یک مقام ارشد گروه امداد اسلامی به این گزارش واکنش نشان داد و اتهام وارد شده به این گروه در مورد حمایت از تروریسم را تکذیب کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha