• یکشنبه / ۴ شهریور ۱۳۹۷ / ۱۶:۱۷
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 97060401787
  • منبع : نمایندگی زنجان

استاندار زنجان تأکید کرد

ضرورت صیانت از جایگاه پزشکان توسط مسئولان

ضرورت صیانت از جایگاه پزشکان توسط مسئولان

ایسنا/زنجان استاندار زنجان گفت: صیانت از جایگاه پزشکی باید مورد مسئولان توجه قرار گیرد.

به گزارش ایسنا، «اسدالله درویش‌امیری» ظهر امروز در نشست با جامعه پزشکی با تبریک روز پزشک و داروساز و اعیاد قربان و غدیر، گفت: فلسفه عید قربان، تسلیم بودن در برابر خالق یکتا است و این عید بخشندگی خداوند را به بهترین نحو نشان می‌دهد. هم‌چنین عید غدیر روز کامل شدن دین است.

وی ادامه داد: پزشکان نقش بی‌بدیلی در سالم‌سازی و بهبود زندگی انسان‌ها دارند و ایران جزو کشورهایی است که در حوزه پزشکی پیشینه طولانی دارد و وجود دانشمند بزرگ و نامی چون زکریای رازی نشان‌دهنده این موضوع است.

درویش‌امیری افزود: صیانت از جایگاه پزشکی باید برای پزشکان و مسئولان مهم باشد و حفظ این جایگاه بر عهده مردم، مسئولان و  خود  پزشکان است.

این مسئول افزود: پزشکان پس از فرهنگیان هنوز هم جزو معتمدترین اقشار در میان مردم هستند و این جایگاه باید حفظ و صیانت شود.

وی افزود: هر چند مردم گلایه‌هایی دارند که برخی از این شکایت‌ها مربوط به تعداد نوبت‌دهی بالا و مشخص نشدن زمان ویزیت توسط پزشکان و ساخته شدن مطب‌ها در طبقات بالا است که بیماران باید پله‌های زیادی را برای درمان طی کنند.

این مسئول خاطرنشان کرد: یکی از دستاوردهای انقلاب اسلامی، توسعه پزشکی است. در دهه 60 و 70 حوزه بزرگی از پزشکان ما را پزشکان پاکستانی و فیلیپینی تشکیل می‌دادند، در حالی که امروز دیگر این گونه نیست و گسترش مراکز پزشکی در جامعه امروز بیانگر این موضوع است.

درویش‌امیری تصریح کرد: باید منصفانه به دستاوردهای انقلاب نگاه کرد. امروز در هیچ حوزه‌ای از درمان، نیازمند کشورهای بیگانه نیستیم. نبوغ پزشکان و ظرفیت‌های بالای پزشکان ما بیانگر این موضوع است، شاید در زمینه تجهیزات پزشکی مشکلاتی در کشور وجود داشته باشد اما نیروی انسانی ما از مهارت بالایی برخوردار هستند.

استاندار زنجان یادآور شد: همچنین از داروسازان باید حمایت شود، چون در چند سال گذشته در این زمینه کم‌کاری‌هایی شده است و باید از این ظرفیت‌ها استفاده کنیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha