• چهارشنبه / ۱۲ تیر ۱۳۹۸ / ۱۷:۱۶
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 98041206543
  • خبرنگار : 71129

رهبران عراقی: ادعای شکست تروریسم در عراق می‌تواند اشتباه باشد

رهبران عراقی: ادعای شکست تروریسم در عراق می‌تواند اشتباه باشد

معاون نماینده دائم روسیه در سازمان ملل گفت، رهبران عراقی به نمایندگان اعضای شورای امنیت سازمان ملل گفته‌اند که ادعای شکست تروریسم در کشورشان، می‌تواند از نظر سیاسی یک اشتباه باشد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، ولادیمیر سافرونکوف، معاون نماینده دائم روسیه در سازمان ملل گفت: رهبری عراق به اعضای شورای امنیت سازمان ملل درباره مشکلات ملی که این کشور با آنها روبروست، شامل نیاز به ادامه اقدامات مقابله با تروریسم صحبت‌هایی کرده است.

وی ادامه داد: همه می‌گویند ادعای شکست تروریسم می‌تواند از نظر سیاسی یک اشتباه باشد. نیروهای شبه نظامی همچنان در عراق هستند. آنها با انجام عملیات نظامی از عراق بیرون رانده شده‌اند و در جوامع محلی و گروه‌های زیرزمینی متفرق شده‌اند و این تهدید می‌تواند در هر زمانی بار دیگر ظهور کند.

نمایندگان اعضای شورای امنیت سازمان ملل ۲۸ و ۲۹ ژوئن به عراق رفته و با برهم صالح، رئیس جمهور و عادل عبدالمهدی، نخست وزیر این کشور و همچنین محمد علی الحکیم، وزیر خارجه عراق دیدار و گفتگو کردند.

معاون نماینده دائم روسیه در سازمان ملل همچنین گفت: تهدید تروریسم برای امنیت ملی عراق همچنان به قوت خود باقی است و مقابل با آن بسیار حساس است. شراکت در بازسازی و توسعه اقتصادی عراق در شکست تروریسم باید در نظر گرفته شود. همچنین علاوه بر مقابله با تروریسم، رسیدگی به وضعیت آینده و سرنوشت اقلیت‌ها شامل مسیحیان و ایزدی‌ها که از کشور گریخته‌اند، از اولویت‌های ملی است. وزیر خارجه عراق درباره اقداماتی که دولت برای احیای حقوق این اقلیت‌ها در عراق انجام می‌دهد، به ما مطالبی را گفت.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۸-۰۴-۱۶ ۱۲:۳۱

تمام فتنه های داخلی و خارجی در کشورهای اسلامی زیر سر شیطان بزرگ است. تا وقتی قلب این اژدهای هفت سر متلاشی و پای نحسش از منطقه بریده نشده؛ ملت های غرب آسیا روی آرامش و آسایش و پیشرفت و خوشبختی نخواهند دید.