• جمعه / ۲۶ مهر ۱۳۹۸ / ۱۰:۴۴
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 98072619426
  • خبرنگار : 71434

همزمان با ورود میلیون‌ها زائر

۵۰ هزار نیروی امنیتی عراق مامور تامین امنیت اربعین حسینی

۵۰ هزار نیروی امنیتی عراق مامور تامین امنیت اربعین حسینی

در حالیکه میلیون‌ها شیعه برای بزرگداشت اربعین امام حسین (ع) به عنوان بزرگترین تجمع بشری جهان، در کربلا آماده می‌شوند، حدود ۵۰ هزار نظامی امنیت این مراسم بزرگ را برعهده دارند.

به گزارش ایسنا، نجاح الشمری، وزیر دفاع عراق در جریان بازدید از روند اتخاذ تدابیر امنیتی در کربلا (۱۱۰ کیلومتری جنوب بغداد) برای تامین امنیت زائران اربعین حسینی و تامین امنیت ورودی‌های استان کربلا اظهار کرد، بخشی از نیروهای عراقی در کربلا و بخشی دیگر در مسیرهای منتهی به استان مستقر هستند. در حالی ۵۰ هزار نیروی نظامی نیز به تامین امنیت کربلا می‌پردازند.

وزیر دفاع عراق عنوان کرد، فرماندهان عملیات نیز به وظایف خود به طور کامل در مرزهای سوریه و عراق ادامه می‌دهند.

وزیر دفاع عراق خاطرنشان کرد: تامین امنیت اربعین با مشارکت نیروی هوایی و تشکیلات نظامی دیگر و نیز همکاری وزارتخانه‌های دیگر نظیر وزارت حمل و نقل و شوراهای استان‌های شامل طرح تدابیر امنیتی انجام می‌شود.

به گفته وزیر دفاع عراق، نیروهای کشورش و نیز نیروهای سازمان‌ اطلاعات آن برای حفظ امنیت عراق در حالت آماده باش کامل هستند.

وی همچنین در اشاره به به عملیات ترکیه در شمال سوریه نیز گفت:‌ عراق با آنکارا و دمشق درباره پیامدهای عملیات ترکیه در شمال سوریه در حال رایزنی است.

الشمری با تاکید بر توجه عراق به حفظ مرزهای خارجی خود گفت،‌ این حمله ترکیه تاثیر منفی در کشور می‌گذارد.

وزیر دفاع عراق همچنین در اشاره به نفوذ عناصر داعش به کشورش تصریح کرد، مقامات ترکیه به دولت عراق تاکید کردند که اجازه ورود تروریست‌ها از سوریه به عراق را نمی‌دهند.

به نقل از سومریه نیوز، خبرها حاکی از ورود میلیون‌ها زائر به شهر کربلا است در حالی که همچنان میلیون‌ها تن دیگر در مسیر پیاده روی برای حضور در مراسم اربعین جهت عزاداری برای سالار شهیدان در روز شنبه هستند.

علاوه بر این بیش از ۳/۵ میلیون زائر حسینی از ایران از طریق چهار مرز با عراق وارد این کشور شده‌اند تا در مراسم فردا شرکت کنند.

رئیس پلیس کربلا نیز برخی اخبار درباره ورود و استقرار نیروهای زرهی در نزدیکی مرقدهای امام حسین(ع) و حضرت عباس علیه السلام را تکذیب کرد.

به گفته این مقام عراقی، نیروهای امنیتی طرحی را برای تامین امنیت زائران ارائه کرده‌اند که با مشارکت پلیس، ارتش و نیروهای حشد شعبی و سایر نیروهای امنیتی به اجرا درآمده است.  

در این بیانیه تاکید شده که همه نیروهای امنیتی در داخل و خارج از مرکز استان کربلا مستقر شده‌اند.

همچنین کاروان‌هایی برای خدمات رسانی به زائران سالار شهیدان در مسیرهای مختلف مستقر شده‌اند.

علاوه بر این ساکنان خود کربلا به شکل مستمر به آماده سازی مساجد و حسینیه‌ها و منازل را برای استقبال از زائران و ارائه خدمات به آن‌ها می‌پردازند.

همزمان با مراسم اربعین حسینی استان کربلا سالانه میزبان میلیون‌ها تن از عشاق آن حضرت از سراسر جهان است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha