مرتضی آبدار در خصوص اهمیت رسیدگی به شکایات گردشگران و تکریم ارباب رجوع در حوزه دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری، بیان کرد: اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان در راستای رسیدگی به این شکایات، اقدام به تشکیل کمیته بدوی رسیدگی به شکایات در حوزه دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری کرده است.
آبدار با بیان اینکه طبق آیین نامه نظارت بر تأسیس و فعالیت دفترهای خدمات مسافرتی، سیاحتی، جهانگردی و زیارتی، رسیدگی به شکایات گردشگران اعم از داخلی و خارجی از تاسیسات و موسسات گردشگری بر عهده این اداره کل می باشد، افزود: «این کمیته، طی سال 98 با همکاری انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی گردشگری زیارتی با حضور کارشناسان اداره کل در محل دفتر انجمن صنفی برگزار می شود.
وی ادامه داد: در راستای رسیدگی به شکایات گردشگران، کارشناسان بعد از اخذ شکایت، تشکیل جلسه و طی مراحل قانونی، نسبت به حل و فصل اقدام میکنند که بر این اساس طی هشت ماه نخست سال 98 بیش از 180 مورد پرونده تشکیل و رسیدگی گردید و در حال حاضر نیز 12 پرونده در حال رسیدگی است.
مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان با بیان اینکه نبود قرارداد فی مابین گردشگر و دفتر یا شرکت خدمات مسافرتی از عمده مسائلی است که گردشگران را در حین یا بعد از سفر دچار مشکل میکند، تاکید کرد: اخذ بیمه سفر و انعقاد قرارداد هنگام خرید که با امضاء مسافر و مجری سفر باشد، الزامی است و مسافران برای تمام سفرهای داخلی یا خارجی باید قرارداد را از دفاتر خدمات مسافرتی، سیاحتی، جهانگردی و زیارتی مطالبه کنند.
به گزارش روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان شرقی، وی با اشاره به اینکه گردشگران حتماً خدمات مسافرتی مورد نظر خود را از دفاتر مجاز و معتبر تهیه کرده تا با مشکلات و آسیبها بعدی مواجه نشوند، اظهار کرد: گردشگران در صورت امکان برای خرید بسته سفر (تور) از دفاتر و شرکتهای خدمات مسافرتی گردشگری داخل استان اقدام کنند و به منظور جلوگیری از هر گونه کلاهبرداری قبل از خرید، از صحت و سقم داشتن مجوز این دفتر و شرکت از معاونت گردشگری استان اطمینان حاصل کنند.
انتهای پیام
نظرات