• یکشنبه / ۱۱ اسفند ۱۳۹۸ / ۱۰:۱۸
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 98121108289
  • منبع : نمایندگی دانشگاه اصفهان

رئیس اداره اطلاع رسانی آموزش و پرورش استان اصفهان:

ارتباط دوطرفه معلمان و دانش آموزان در فضای مجازی برقرار است

ارتباط دوطرفه معلمان و دانش آموزان در فضای مجازی برقرار است

ایسنا/اصفهان با شروع دومین هفته تعطیلی مدارس استان اصفهان، رئیس اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش استان اصفهان، ارتباط دوطرفه معلمان و دانش آموزان در فضای مجازی را برقرار دانست و گفت: معلمان در فضای مجازی با دانش آموزان ارتباط دو سویه دارند.

رحمت الله ممیز در گفت وگو با ایسنا، درباره تدابیر آموزش و پرورش برای جبران عقب ماندگی دانش آموزان از سرفصل های درسی به دلیل تعطیلات پیشگیری از شیوع بیماری کرونا، اظهارکرد: به صورت کلی، وزارت آموزش و پرورش با صدا و سیما تفاهم نامه ای امضا کرده که مطالب آموزشی دانش آموزان به صورت کلاس های مجازی در شبکه آموزش پخششود، البته معلمان مدارس استان ما از نخستین روز تعطیلی ارتباط خود را با دانش آموزان حفظ کرده اند و مطالب درسی را در کانال های شبکه های مجازی بارگذاری کرده و با دانش آموزان ارتباط دارند.

وی با اشاره به اعلام جدول برنامه های آموزشی شبکه سراسری آموزش در سایت وزارت آموزش و پرورش و پرتال اداره کل استان اصفهان، گفت: با توجه به این که ممکن است در روستایی شبکه آموزش نداشته باشند، اما معمولا همه جای کشور دسترسی به اینترنت دارند، خانواده ها می توانند از طریق پرتال آموزش و پرورش، لینک آرشیو برنامه هایی که پخش می شود را دانلود و استفاده کنند.

مشاور مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان، درباره تفاوت سرفصل های آموزشی در مدارس و چگونگی انتخاب این مطالب درسی نیز یادآور شد: سرفصل هایی که در شبکه آموزش ارائه می شود، به صورت هماهنگ پیش بینی شده، اما می توان گفت تقریباً تمام مدارس شهر اصفهان، کانال های ارتباطی با اولیا و دانش آموزان دارند و مدیران مدارس از همان روز نخست تعطیلات به دلیل پیشگیری از شیوع بیماری کرونا، این کار را انجام دادند و در فضای مجازی با دانش آموزان ارتباط دو سویه دارند، به طوری که اطلاعات مورد نیاز را ارائه می دهند، بچه ها سوال می پرسند، معلمان پاسخ می دهند و ارتباط دوطرفه برقرار است.

ممیز در پاسخ به این پرسش که این شیوه کمک آموزشی برای جبران عقب ماندگی تحصیلی دانش آموزان چقدر موثر خواهد بود؟ اظهارکرد: امیدواریم این شیوه موفق باشد، بازدهی این شیوه قطعاً مثل معلمی که رو در رو تدریس می کند نخواهد بود، با این وجود می تواند برای جبران عقب ماندگی آموزش سرفصل های مطالب درسی به دانش آموزان کمک کند، این درحالی است که والدین به ویژه در مقطع ابتدایی نیز می توانند به آموزش کودکان در خانه، کمک کنند.

وی درباره احتمال تعطیلی مدارس تا پایان سال ۱۳۹۸ به دلیل خودداری خانواده ها از فرستادن فرزندانشان به مدرسه گفت: آموزش پرورش راهکارهایی برای جبران این عقب ماندگی ها در سال تحصیلی ۹۸- ۹۹ دارد، از جمله این که پس از رفع مشکل شیوع کرونا، معلمان و مدارس آمادگی کامل دارند که کلاس های جبرانی را در روزهای پنج شنبه ها برگزار کنند، همانطور که در تعطیلات آلودگی بسیاری از مدارس این کار را انجام دادند.

وی اظهارامیدواری کرد که هرچه زودتر این مشکل برطرف شود و تأکید کرد: معلمان با رغبت آماده اند که برای آموزش های رو در رو در روزهای پنج شنبه کلاس های جبرانی برگزار کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha