به گزارش ژاپن نیوز، این گروه اعلام کرد: در روز 27 ماه مه "کنفرانس مطبوعاتی مشترک باهدف پیشرفت در فعالیتهای اتحادیه" برگزار میکنند.
بزرگترین گروه خودروسازی جهان در ماه ژانویه اظهار کرد: همکاریهای خود را بیشتر خواهند کرد زیرا نگران ازهمپاشیده شدن اتحاد خود هستند.
گمانهزنیهایی وجود دارد که هر یک از شرکتها برای کاهش هزینهها، فناوریهای خاص خودروسازی یا فعالیت در یک منطقه را به عهده بگیرند.
بیش از 20 سال مشارکت بین نیسان و رنو، بر اساس سهام مشترک متقابل و بدون ساختار مشترک، توسط کارلوس گوسن ایجادشده که در هر دو شرکت نقشهای ارشد دارد.
گوسن با تغییر داراییهای نیسان و افزودن میتسوبیشی به بزرگترین گروه خودروسازی جهان تبدیل شد.
اما ترس از فروپاشی این اتحاد با دستگیری گوسن در توکیو در نوامبر 2018 به اتهام سوء رفتارهای مالی، ازجمله ادعاهایی مبنی بر دستکاری در گزارش دستمزدها، این اتحاد را به حاشیه کشیده است.
هر سه شرکت حتی قبل از همهگیری کروناویروس دست به اعتصاب زدند و خانهنشینی کروناویروس نیز موجب کاهش فروش این گروه خودروسازی شده است.
نیسان قصد دارد از پنجشنبه هفته آینده همزمان با نتایج خود برای سال مالی 2019 تا 2020 از اقدامات بازسازی رونمایی کند.
روز بعد نوبت رنو است، بااینکه این خودروساز در فوریه اعلام کرده بود قصد دارد پس از سه سال دارایی خود را به 2 میلیارد یورو (2.2 میلیارد دلار) برساند با تعطیل کارخانه خود به دلیل خانهنشینی روبرو شد.
هفتهنامه Canard Enchaine روز سهشنبه بدون اشاره به منابع گفته است که این شرکت فرانسوی قصد دارد چهار کارخانه خود را در فرانسه تعطیل کند؛ یکی از این کارخانهها در حال تولید خودرو الکتریکی است.
رنو اولین زیان خود را طی یک دهه، در سال گذشته به ثبت رساند و قرار است وام 5 میلیارد یورویی با حمایت دولت فرانسه برای کمک به رفع بحران خود دریافت کند.
گوسن که اتهامات سوء رفتار مالی علیه خود را تکذیب میکند، پس از آزادی از زندان ژاپن به لبنان رفت و به دلیل اتهامات مدنی رنو و نیسان تحت پیگرد است.
انتهای پیام
نظرات